Genel Bilgi
Kod | AB304 |
Ad | Sporda Beceri Öğrenimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenme sırasında organizmada oluşan psişik ve fizyolojik süreçlerle birlikte beceri ediniminin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Öğrenme Süreci ve Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler, Beceri ve Beceri Türleri, Bireysel Ayrılıklar, Algılama ve Bellek, Motor Öğrenme Kuramları, Feedback ve Performanstaki Önemi, Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme Mekanizması, Hız ve Doğruluk, Motor Kontrol ve Motor Programlar, Alıştırma ve Alıştırma Stratejileri, Transfer, Beceri Öğreniminde Motivasyon, Genel Tekrar konuları işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
1-Motor Öğrenme ve performans Richard Schmidt, Weisberg, Çeviri Ziya Koruç 2- Schmıdt.R.N.(2015).Motor Learning and performance.’from principle and practiceChampaing.Illinois.Human Kinetics books
Notlar
Motor Öğrenme ve performans Richard Schmidt, Weisberg, Çeviri Ziya Koruç Schmıdt.R.N.(2015).Motor Learning and performance.’from principle and practiceChampaing.Illinois.Human Kinetics Books Lecture Notes Schmıdt.R.N.(2015).Motor Learning and performance.’from principle and practiceChampaing.Illinois.Human kinetics books Motor Öğrenme ve performans Richard Schmidt, Weisberg, Çeviri Ziya Koruç
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Motor öğrenme ile ilgili temel kavramları hatırlar |
ÖÇ02 | Bireysel Yetenek gruplarını sıralar |
ÖÇ03 | Motor Kontrol Teorilerini ayırt eder |
ÖÇ04 | Hareketin kontrolü ve hataların analizini yapar |
ÖÇ05 | Amatör ve profesyonel sporcularda ceceri kontrol yöntemlerini tasarlar |
ÖÇ06 | Beceri sınıflamasını yapar |
ÖÇ07 | Alıştırma stratejisini uygular |
ÖÇ08 | Motorsal öğrenmede bireysel farklılıkları ayırt eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Beceri Öğrenme; tanımlar ve Motor davranış | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Öğrenme çeşitleri ve teorileri sınıflama, hareket planlaması | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Motor davranış ve öğrenme. 2 boyutlu ve çok boyutlu sistemler yaklaşımı | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sporda Motor Kontrol Teorileri | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Motorsal Becerilerin evreleri ve sınıflaması (Gentile ve Postner) | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Alıştırmaların Organizasyonu ve Programlanması | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
7 | Materyal ve mental yardımcılar (Bellek-hatırlama-dikkat) | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Beden eğitimi ve sporda Geri bildirim çeşitleri (Amatör ve Profesyonel sporcularda) | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bireysel Ayrılıklar, Algılama ve Bellek, Motor Öğrenme Kuramları | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Beden eğitimi ve sporda dikkat ve dikkati etkileyen faktörler | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Motor öğrenme safhasında hataların düzeltilmesi. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Alıştırma ve Alıştırma Stratejileri, Transfer, | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Motor öğrenmede Bireysel faktörler ve bellek çesitleri | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Beceri Öğreniminde Motivasyon, | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |