AY362 Spor Biyomekaniği I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AY362
Ad Spor Biyomekaniği I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

BİYOMEKANİK KAVRAMLAR İLE SPORTİF HAREKETLERİN İLİŞKİSİNİ KURABİLME, SPORDA KULLANILAN HAREKETLERİN MEKANİK AÇIDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİNİ YAPABİLME BECERİSİ KAZANMA

Dersin İçeriği

SPORDA KULLANILAN HAREKETLERİN MEKANİK AÇIDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ İÇİN GEREKLİ KAVRAMLAR YOL, HIZ, SÜRAT, İÇ VE DIŞ KUVVETLER VE BU KAVRAMLARIN SPORTİF PERFORMANSA ETKİLERİ

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Spor Biyomekaniği Serap İnal

Notlar

Spor Biyomekaniği Yazar Serap İnal


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI
ÖÇ02 BİYOMEKANİĞİN TEMEL KAVRAMLARI VE TANIMLAR
ÖÇ03 AĞIRLIK, KÜTLE, EYLEMSİZLIK VE MOMENTUM
ÖÇ04 KOORDİNAT SİSTEMLERİ VE DENGE
ÖÇ05 HAREKET KALDIRAÇ SİSTEMLERİ VE EKLEM YAPILARI


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 BİYOMEKANİĞİN TEMEL KAVRAMLARI VE TANIMLAR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 İNSAN HAREKETLERİNİN İNCELENMESİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 YOL, UZAKLIK, HIZ VE İVMELENME Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 AĞIRLIK, KÜTLE, EYLEMSİZLIK VE MOMENTUM Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 KUVVET VE ETKİLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 KUVVET VE ETKİLERİ-DIŞ KUVVETLER Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 İÇ KUVVETLER Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 KUVVET VE ETKİLERİ-İÇ KUVVETLER Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 KOORDİNAT SİSTEMLERİ VE DENGE Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 HAREKET KALDIRAÇ SİSTEMLERİ VE EKLEM YAPILARI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 KUVVET ÇİFTİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 KUVVET ÇİFTİ VE EGZANTRİK KUVVET Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 GENEL TEKRAR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 04:15