Genel Bilgi
Kod | AB310 |
Ad | Sporda İletişim becerileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İletişim kavramını ve kapsamını incelemek ve önemini tartışmak, Kitle iletişimin ve popüler kültürün gelişimini değerlendirerek iletişim sürecinin bu gelişimlere etkisini irdelemek ve iletişim kavramı ile ilişkili örnek olayları analiz etmektir.
Dersin İçeriği
Sporda İletişim Becerilerinden içsel iletişim, grup ve örgüt iletişimi, varoluş boyutunun, paradigmaların ve iletişim türlerinin anlatır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İletişim Becerileri (Prof.Dr. Demet GİRBÜZ -Arş.Gör. Ayşen TEMEL EĞİNLİ), Spor ve İletişim Becerilerinde Yenilikçi Yaklaşımlar (Editörler, Erdoğan Tozoğlu, Mücahit Dursun, Elif Küçük Durur),Etkili İletişim (Alan Barker)
Notlar
İletişim Çatışmaları ve Empati(Prof.Dr. Üstün DÖKMEN)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranışını ayırt eder. |
ÖÇ02 | Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır. |
ÖÇ03 | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünmeyi savunur. |
ÖÇ04 | Etkin dinlemeyi ,empati kurmayı, kendini ifade etmeyi seçer. |
ÖÇ05 | Çalışma ortamında ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
ÖÇ06 | Mesleki etik ilkelerine uygun davranır. |
ÖÇ07 | Kişiler arası iletişimi anlatır. |
ÖÇ08 | Teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisini seçer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişime Giriş (Temel Kavramlar) | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İçsel İletişim | İçsel iletişimle ilgili kaynak okuma,ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bireyler Arası İletişim, grup ve örgüt iletişimi | Bireyler Arası İletişim ile ilgili kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İletişim için varoluşun boyutları | Varoluş boyutu ile ilgili kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İlişki paradigmaları | ilişki paradigması ile ilgili kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İletişim türleri | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sözsüz İletişim | Sözsüz iletişim ile ilgili kaynak okuma, ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Kitle İletişimi | Kitle iletişimi ile ilgili video izlenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Aile İçi İletişim | Aile içi iletişim ile ilgili video izlenecek,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Spor eğitim ve öğretim süreci | Sporda eğitim ve öğretim süreci ile ilgili kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Spor eğitim ve öğretim sürecinde iletişim engelleri | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Antrenör sporcu arası İletişim | Antrenör ve sporcu arası iletişim ile ilgili video, ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Takım içi İletişim | Takım içi iletişim ele ilgili video izlemek, ön araştırma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Spor ve İletişim | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |