AB310 Sporda İletişim becerileri

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB310
Ad Sporda İletişim becerileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İletişim kavramını ve kapsamını incelemek ve önemini tartışmak, Kitle iletişimin ve popüler kültürün gelişimini değerlendirerek iletişim sürecinin bu gelişimlere etkisini irdelemek ve iletişim kavramı ile ilişkili örnek olayları analiz etmektir.

Dersin İçeriği

Sporda İletişim Becerilerinden içsel iletişim, grup ve örgüt iletişimi, varoluş boyutunun, paradigmaların ve iletişim türlerinin anlatır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İletişim Becerileri (Prof.Dr. Demet GİRBÜZ -Arş.Gör. Ayşen TEMEL EĞİNLİ), Spor ve İletişim Becerilerinde Yenilikçi Yaklaşımlar (Editörler, Erdoğan Tozoğlu, Mücahit Dursun, Elif Küçük Durur),Etkili İletişim (Alan Barker)

Notlar

İletişim Çatışmaları ve Empati(Prof.Dr. Üstün DÖKMEN)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranışını ayırt eder.
ÖÇ02 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır.
ÖÇ03 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünmeyi savunur.
ÖÇ04 Etkin dinlemeyi ,empati kurmayı, kendini ifade etmeyi seçer.
ÖÇ05 Çalışma ortamında ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
ÖÇ06 Mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
ÖÇ07 Kişiler arası iletişimi anlatır.
ÖÇ08 Teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisini seçer.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar .
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişime Giriş (Temel Kavramlar) Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İçsel İletişim İçsel iletişimle ilgili kaynak okuma,ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bireyler Arası İletişim, grup ve örgüt iletişimi Bireyler Arası İletişim ile ilgili kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İletişim için varoluşun boyutları Varoluş boyutu ile ilgili kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İlişki paradigmaları ilişki paradigması ile ilgili kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İletişim türleri Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sözsüz İletişim Sözsüz iletişim ile ilgili kaynak okuma, ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Kitle İletişimi Kitle iletişimi ile ilgili video izlenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Aile İçi İletişim Aile içi iletişim ile ilgili video izlenecek,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Spor eğitim ve öğretim süreci Sporda eğitim ve öğretim süreci ile ilgili kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Spor eğitim ve öğretim sürecinde iletişim engelleri Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Antrenör sporcu arası İletişim Antrenör ve sporcu arası iletişim ile ilgili video, ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Takım içi İletişim Takım içi iletişim ele ilgili video izlemek, ön araştırma, konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Spor ve İletişim Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarı yıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarı yıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.02.2025 05:19