Genel Bilgi
Kod | AB314 |
Ad | Gösteri Jimnastiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Cimnastiğin tüm disiplinleri/kategorileri, ritim müzik ve hareket eğitimi, dans, tiyatro, drama ve farklı araç ve gereçler kullanarak hareket becerilerini, bilişsel becerileri, koreografik ve yaratıcı usulleri, sosyal ve estetik becerileri, duruş/postürü, vücut imajı, artistik sunum ve ifadeyi, geliştirmek, farklı gösteri şekillerini öğrenmek ve uygulamaktır.
Dersin İçeriği
Gösteri cimnastiği ve cimnastiğin terminolojisi. Görsel kaynaklardan yararlanma, profesyonel kişilerin vücut hareketlerini ve performanslarını analiz etme. Basit ritimleri tanıma temel vücut hareketleri (salınımlar, daireler, savrulmalar, kasılma ve gevşemeler, hoplamalar, sekmeler, sıçramalar, dönüşler, vücut dalgaları vb). Tutunma barı (bale) egzersizleri. Lokomotor ve lokomotor olamayan hareketler, doğaçlama teknikleri. Bağlantılar, adımlama teknikleri, müzik, alan ve uzay kullanımında farkındalık oluşturma, ritmik oyun ve aktiviteler. Koordinasyon, denge, beceri ve esnekliği geliştirme. Yaratıcı düşünce şekilleri. Kurgulama ve koreografi, hareket farkındalığı ve hayal gücü, duygusal, sunum ve ifade gücünü geliştirme. Sabit veya sabit olmayan objelerin kullanılması. Eş ve grup ile çalışmalar. Sahne, ışık, giysi ve makyaj tasarımı. Gösteri cimnastiğinde pratik uygulamalar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Gösteri Cimnastiği, C. S. Erdoğan, Gazi Kitabevi, Ankara. Tüm Branşlarıyla Cimnastik, Y. I. Doğan, Gazi Kitabevi, Ankara, 2022.
Notlar
Artistik Cimnastik Öğretim Metodları, S. Suveren, S. Suveren, Gazi Kitabevi, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bütün popülasyonlarda gösteri cimnastiğine ilişkin konsepti açıklar farklı uygulamaları listeler. İlgili kavramları/kuramları tanımlar. İlgili kavram/kuramların geçerliliğini açıklar. |
ÖÇ02 | Düşünce ve duyguları, yaratıcı hareket deneyimleriyle kendini açıklar. Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır. |
ÖÇ03 | Profesyonel kişilerin vücut hareketlerini ve performanslarını tanımlar. Öğrenme ve alt öğrenme alanlarını açıklar ve analiz eder. |
ÖÇ04 | Temel vücut hareketleri (salınımlar, daireler, savrulmalar, kasılma ve gevşemeler, hoplamalar, sekmeler, sıçramalar, dönüşler, vücut dalgalarını analiz eder, değerlendirir. |
ÖÇ05 | Koordinasyon, denge, beceri ve esnekliği analiz eder. Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini ayırt eder ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için destekler. |
ÖÇ06 | Yaratıcı düşünce şekillerini değerlendirir. Kurgulama ve koreografi, hareket farkındalığı ve hayal gücü, duygusal, sunum ve ifade gücünü için özgün çözümler önerir. |
ÖÇ07 | Eş ve grup ile çalışmalarını değerlendirir. Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmeleri için özgün çözümler önerir. |
ÖÇ08 | Sahne, ışık, giysi ve makyaj tasarımı kullanır. Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini analiz eder ve değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gösteri cimnastiği ve Cimnastiğin terminolojisi, aktivite ve yaratılar ile ilgili terimler | Konu ile ilgili bilgi edinme, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Benzetim |
2 | Basit ritimleri tanıma ritim, müzik ve alan kullanımı uzaysal farkındalık (düzlemler, yönler, yörüngeler, yükseklik seviyeleri, hareket temposu ve hızı, yol katetme şekilleri) | Konu ile ilgili bilgi edinme, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
3 | Temel hareket eğitimi ile ilgili temel motor beceriler denge, koordinasyon, çeviklik | Konu ile ilgili bilgi edinme, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
4 | Temel vücut hareketleri (salınımlar, savrulmalar, dairesel hareketler, savrulmalar, kasılma ve gevşemeler, hoplamalar, sekmeler, sıçramalar, dönüşler, vücut dalgaları vb) | Konu ile ilgili bilgi edinme, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Bireysel Çalışma |
5 | Esneklik, kas kuvvetini geliştirme, hareket hızı ve temposunu algılama, vücudun eklemlerinin fonksiyonları | Konu ile ilgili bilgi edinme, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Temel bale egzersizleri (barda ve yerde), temel ayak ve kol pozisyonları ve hareketleri | Konu ile ilgili bilgi edinme, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Hareket komposisyonları ve koreografi, hareketleri ve müzikle teknik estetik ve duygusal ilişki, müziksel zamanlama | Konu ile ilgili bilgi edinme, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
9 | Yaratıcı hareket ve dans, hareket farkındalığı ve hayal gücü, duygusal gelişim ve ifade, her hareketin karakterinde uyum oluşturmak. Sahne, ışık, giysi ve makyaj tasarımı çalışmaları | Konu ile ilgili bilgi edinme, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
10 | Çağdaş/modern dans teknikleri ve uygulamaları | Konu ile ilgili bilgi edinme, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Lokomotor ve lokomotor olmayan, manipulatif hareketler Kurgulama ve koreografik çalışmalar Sahne, ışık, giysi ve makyaj tasarımı. | Konu ile ilgili bilgi edinme, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Gösteri cimnastiğinde sabit veya sabit olmayan objelerin kullanılması | Konu ile ilgili bilgi edinme, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Temel ritim, ayak çalışması, vücut konumlandırma, zamanlama, stil, geçişler | Konu ile ilgili bilgi edinme, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma |
14 | Temel ritim, ayak çalışması, vücut konumlandırma, | Konu ile ilgili bilgi edinme, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Grup Çalışması, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim |
15 | Zamanlama, stil, geçişler | Konu ile ilgili bilgi edinme, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |