AB403 Sporda Performans Ölçüm ve Değerlendirme

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB403
Ad Sporda Performans Ölçüm ve Değerlendirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Performansla ilgili kavramları bilme, ölçme ve değerlendirme süreçleri ve kavramlarını bilme, nabız sayımı, tansiyon ölçümünü bilme, temel motorik özelliklerin ölçüm testlerini bilme, vücut kompozisyonunu belirleyebilme

Dersin İçeriği

Sporcu performansı ile ilgili kavramlar, ölçme ve değerlendirme kriterleri, basit testlerin hazırlanması gerekliliği amacı ve uygulama prosedürleri, vücut kompozisyonu

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Spor Fizyolojisi Ve Performans Ölçüm Testleri Kemal Tamer, Mehmet Günay, İbrahim Cicioğlu, Erdinç Şıktar

Notlar

Fiziksel Uygunluk Kamil Özer


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
ÖÇ02 Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
ÖÇ03 Performans kavramını tanımlar ve örneklendirir.
ÖÇ04 Ölçme ve Değerlendirme kavramlarını bilir ve açıklar. Test uygulama ortamını bilir. Test uygulama sırasına göre istasyonları kurgular ve açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 PERFORMANS KAVRAMI, Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, GEÇERLİK, GÜVENİRLİK KAVRAMLARI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 TEST, TEST SEÇİMİ, UYGULAMA PLANI, ORTAMI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 KALP SESLERİ, NABIZ TESPİTİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 KAN BASINCI VE ÖLÇÜLMESİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 KUVVETİN ÖLÇÜLMESİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 SÜRATİN ÖLÇÜLMESİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 ESNEKLİĞİN ÖLÇÜLMESİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 REAKSİYON VE HAREKET ZAMANI FARKI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 AKCİĞER VOLÜM VE KAPASİTELERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 BAZAL METEBOLİZMA VE ÖLÇÜLMESİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 MAKSİMAL AEROBİK GÜÇ VE ÖLÇÜM TESTLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
14 MAKSİMAL ANAEROBİK GÜÇ VE ÖLÇÜM TESTLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Gösterip Yaptırma
15 PERFORMANS TESTLERİ VE ANTROPOMETRİK ÖLÇÜMLER Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 82
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,28
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 04:16