AB413 Araştırma Projesi I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB413
Ad Araştırma Projesi I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket GK Genel Kültür Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EREN ULUÖZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. EREN ULUÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere spor bilimleri alanında bilimsel araştırma yapma ile ilgili bilgi ve beceriyi kazandırmak; bilimsel araştırmanın planlanması, yazılması ve sunulması yeteneği ile donatmak ve bu süreçte uyulması gereken kuralları değerlendirmek.

Dersin İçeriği

Spor Bilimlerinde araştırma yöntemlerinin genel tanımı, aşamaları, uygulama boyutu, uyulması gereken etik kurallar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Birsen Gökçe, Toplumsal Bilimlerde Araştırma, 5. basım, Ankara: Savaş Yayınevi, 2007. Zeynel Dinler, Bilimsel Araştırma ve E-Kaynaklar, 7. basım, Bursa: Ekin Yayınevi, 2012. Halil Seyitoğlu, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 6. basım, İstanbul: Güzem Yayınları, 1995. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2011.

Notlar

Şener Büyüköztürk ve Diğerleri, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2011


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilim tarihini bilir
ÖÇ02 Bilgi, bilim, araştırma yöntemi gibi kavramları tanımlar
ÖÇ03 Bilimsel araştırma aşamalarını bilir
ÖÇ04 Bilimsel araştırma raporlamasını yapar
ÖÇ05 Bilimsel etik kurallarını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amacı, İçeriği, kaynaklar ve işleyişin tanıtımı. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bilimsel araştırma ve Bilimsel yöntem nedir? Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Araştırma Türleri (Desen ve Yöntemleri) ve Etik. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Araştırma problemi nedir, nasıl belirlenir? Hipotez, amaç, önem sayıtlı, sınırlılıklar, tanımlar, uygulama, özet.–Araştırma yapmaya başlıyorum uygulama tablosunun yapılması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Literatür taraması ve Bilimsel bilgiye erişim – bilgi kaynakları, kütüphane ve on-line veri tabanlarının kullanımı. Kütüphane ziyareti. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Araştırmalarda örnekleme yöntemleri. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Bilimsel araştırmalarda ölçme, geçerlilik ve güvenirlilik. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Genel Değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Veri toplama araçları: Anket, gözlem, görüşme. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Akademik Yazım Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Akademik yazım ve raporlaştırma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Tez Yazım Kuralları ve Tezin Bölümlerinin İncelenmesi. Okuma Yöntem Seçilmemiş
14 Makale Nedir, Nasıl Hazırlanır ve Makale Bölümlerinin İncelenmesi. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır? Örnek bir Raporun İncelenmesi. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 04:17