Genel Bilgi
Kod | AB429 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi III (Masa Tenisi) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Masa Tenisinde teknik ve taktik becerilerini kazandırmak. Antrenman programı hazırlar. Antrenman programlarını sahada uygular.
Dersin İçeriği
Masa tenisindeki teknikleri uygulaması. Masa tenisi Dirillerin öğretimi. Raket özelliklerinin incelenmesi. Antrenman programı hazırlanması.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
ADIM ADIM MASA TENİSİ S.ATAKAN, M.ATAKAN tmtf.gov.tr ittf.com
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Masa Tenisinde temel vuruşları uygular |
ÖÇ02 | Masa Tenisinde antrenman metotlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Masa Tenisinde oyun kurallarını açıklar. |
ÖÇ04 | Masa Tenisi oyunu için taktik geliştirir. |
ÖÇ05 | Karşıdan gelen topun kontrolünü sağlar. |
ÖÇ06 | Farklı oyun stillerine karşı taktik geliştirir. |
ÖÇ07 | Sporcuları müsabakaya hazırlar. |
ÖÇ08 | Antrenman ve müsabaka analizi yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derskonularının içeriğiniaçıklanması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Vuruşzamanlamalarını değerlendirme | Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Vuruşzamanlamalarını değerlendirmeye yönelik kombinasyonlar | Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Kesiktoptan düz topa geçiş(Forhand ve Beckhand) | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Kesiktoptan düz topa geçişkombinasyonları | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Top açma (Fliping) | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Top açma yönelikkombinasyonlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Yüksektop (Loop) | Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Antrenman programı hazırlanması | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Maça yönelikantrenman uygulaması | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Raket seçimi | Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
13 | Raket Lastiğikleriçeşitlerive özellikleri | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Görsel eğitimi | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Görsel eğitimi ve saha çalışmalarının değerlendirilmesi | VeriToplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |