AB433 Uzmanlık Alan Eğitimi III (Voleybol)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR.
Kod AB433
Ad Uzmanlık Alan Eğitimi III (Voleybol)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET VURAT (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, voleybolun temel yapısını, oyun dinamiklerini ve antrenman süreçlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin voleybol performansını geliştirmek için fiziksel hazırlık, teknik ve taktik beceriler, antrenman organizasyonu ve uygulamalı alıştırmalar konusunda bilgi ve deneyim kazanmaları hedeflenmektedir. Ayrıca, sporcuların koordinasyon, dayanıklılık, esneklik ve stratejik düşünme becerilerini geliştirmelerine katkı sağlamak amaçlanmaktadır. Ders sonunda öğrenciler, voleybol antrenmanlarını planlama, uygulama ve analiz etme konusunda yetkin hale geleceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu ders, voleybolun temel yapısı, oyun dinamikleri ve antrenman süreçlerini kapsamlı bir şekilde ele almayı amaçlamaktadır. Voleybolun teknik ve taktik unsurları, performans faktörleri ve antrenman planlaması detaylı olarak incelenecektir. Fiziksel hazırlık, beceri geliştirme, servis, servis karşılama, oyun kurma, hücum, blok ve savunma gibi temel voleybol unsurlarına yönelik uygulamalı alıştırmalar gerçekleştirilecektir. Ayrıca, stretching, alıştırma organizasyonu ve avantaj topları gibi konular ele alınarak öğrencilerin voleybol becerilerini geliştirmesi sağlanacaktır. Dersin sonunda öğrenciler, voleybol antrenmanlarını planlama ve uygulama konusunda yetkinlik kazanacaklardır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Fröhner B. (Cengiz A.). Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 1999 Tennant M.( Yılmaz E.- Kale R.). Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu. Ankara. Bizim Büro Basımevi. 1986 FIVB Voleybol Oyun Kuralları. Ankara. Sim Matbacılık Ltd.Şti. 2001 Bengü M. Adam Voleybol. İstanbul. Adam Yayıncılık. 1983

Notlar

Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Fröhner B. (Cengiz A.). Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 1999 Tennant M.( Yılmaz E.- Kale R.). Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu. Ankara. Bizim Büro Basımevi. 1986 FIVB Voleybol Oyun Kuralları. Ankara. Sim Matbacılık Ltd.Şti. 2001 Bengü M. Adam Voleybol. İstanbul. Adam Yayıncılık. 1983


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Voleybolun temel yapısını, oyun kurallarını ve antrenman ilkelerini tanımlar.
ÖÇ02 Voleybol antrenmanlarının temel görevlerini ve performansa etkisini açıklar.
ÖÇ03 Voleybol performansını artırmaya yönelik beceri ve kondisyon antrenmanlarını uygular.
ÖÇ04 Voleybol oyunundaki performans faktörlerini değerlendirerek eksiklikleri tespit eder.
ÖÇ05 Farklı antrenman tekniklerini karşılaştırarak en uygun antrenman programını seçer.
ÖÇ06 Oyun stratejilerini geliştirerek hücum ve savunma organizasyonlarını tasarlar.
ÖÇ07 Takım çalışmasına yönelik antrenman organizasyonlarını planlar ve uygular.
ÖÇ08 Kendi performansını ve gelişimini gözlemleyerek iyileştirme stratejileri oluşturur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Voleybol'un yapısı ve özellikleri. Öğrenci, voleybolun temel kurallarını, saha ölçülerini ve oyuncu pozisyonlarını araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Voleybol'un antrenmanının temel görevleri. Öğrenci, voleybolda fiziksel ve teknik antrenmanların amaçlarını inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Voleybol performansı ve yapısı için alıştırmalar. Öğrenci, voleybol becerilerini geliştiren temel antrenman örneklerini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
4 Voleybol performans faktörleri ve alıştırmalar. Öğrenci, voleybolda dayanıklılık, hız, çeviklik ve patlayıcı kuvvetin önemini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
5 Fiziksel hazırlık ve Stretching çalışmaları. Öğrenci, voleybol öncesi ve sonrası yapılması gereken ısınma ve esneme hareketlerini öğrenin. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
6 Beceri antrenmanı ve alıştırmaları. Öğrenci, parmak- manşet pas, smaç, blok ve servis gibi temel tekniklerin nasıl geliştirileceğini inceler. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
7 Alıştırma organizasyonu ve örneklemeler. Öğrenci, antrenman planlamasının temel prensiplerini öğrenir ve örnek bir antrenman programı hazırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Öğrenci, önceki derslerde işlenen konularla ilgili notları gözden geçirir ve tekrar yapar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Servis alıştırmaları. Öğrenci, servis teknikleri hakkında bilgi edinin ve uygulamalı videolar izleyin. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
10 Servis karşılama alıştırmaları. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
11 Oyun kurma alıştırmaları. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
12 Oyun kurma ve Hücum alıştırmaları. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
13 Hücum ve Blok alıştırmaları. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
14 Blok ve Arka alan savunması alıştırmaları. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
15 Avantaj top alıştırmaları. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 02:18