Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR. | |
Kod | AB433 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi III (Voleybol) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET VURAT
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, voleybolun temel yapısını, oyun dinamiklerini ve antrenman süreçlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin voleybol performansını geliştirmek için fiziksel hazırlık, teknik ve taktik beceriler, antrenman organizasyonu ve uygulamalı alıştırmalar konusunda bilgi ve deneyim kazanmaları hedeflenmektedir. Ayrıca, sporcuların koordinasyon, dayanıklılık, esneklik ve stratejik düşünme becerilerini geliştirmelerine katkı sağlamak amaçlanmaktadır. Ders sonunda öğrenciler, voleybol antrenmanlarını planlama, uygulama ve analiz etme konusunda yetkin hale geleceklerdir.
Dersin İçeriği
Bu ders, voleybolun temel yapısı, oyun dinamikleri ve antrenman süreçlerini kapsamlı bir şekilde ele almayı amaçlamaktadır. Voleybolun teknik ve taktik unsurları, performans faktörleri ve antrenman planlaması detaylı olarak incelenecektir. Fiziksel hazırlık, beceri geliştirme, servis, servis karşılama, oyun kurma, hücum, blok ve savunma gibi temel voleybol unsurlarına yönelik uygulamalı alıştırmalar gerçekleştirilecektir. Ayrıca, stretching, alıştırma organizasyonu ve avantaj topları gibi konular ele alınarak öğrencilerin voleybol becerilerini geliştirmesi sağlanacaktır. Dersin sonunda öğrenciler, voleybol antrenmanlarını planlama ve uygulama konusunda yetkinlik kazanacaklardır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Fröhner B. (Cengiz A.). Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 1999 Tennant M.( Yılmaz E.- Kale R.). Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu. Ankara. Bizim Büro Basımevi. 1986 FIVB Voleybol Oyun Kuralları. Ankara. Sim Matbacılık Ltd.Şti. 2001 Bengü M. Adam Voleybol. İstanbul. Adam Yayıncılık. 1983
Notlar
Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Fröhner B. (Cengiz A.). Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 1999 Tennant M.( Yılmaz E.- Kale R.). Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu. Ankara. Bizim Büro Basımevi. 1986 FIVB Voleybol Oyun Kuralları. Ankara. Sim Matbacılık Ltd.Şti. 2001 Bengü M. Adam Voleybol. İstanbul. Adam Yayıncılık. 1983
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Voleybolun temel yapısını, oyun kurallarını ve antrenman ilkelerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Voleybol antrenmanlarının temel görevlerini ve performansa etkisini açıklar. |
ÖÇ03 | Voleybol performansını artırmaya yönelik beceri ve kondisyon antrenmanlarını uygular. |
ÖÇ04 | Voleybol oyunundaki performans faktörlerini değerlendirerek eksiklikleri tespit eder. |
ÖÇ05 | Farklı antrenman tekniklerini karşılaştırarak en uygun antrenman programını seçer. |
ÖÇ06 | Oyun stratejilerini geliştirerek hücum ve savunma organizasyonlarını tasarlar. |
ÖÇ07 | Takım çalışmasına yönelik antrenman organizasyonlarını planlar ve uygular. |
ÖÇ08 | Kendi performansını ve gelişimini gözlemleyerek iyileştirme stratejileri oluşturur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Voleybol'un yapısı ve özellikleri. | Öğrenci, voleybolun temel kurallarını, saha ölçülerini ve oyuncu pozisyonlarını araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Voleybol'un antrenmanının temel görevleri. | Öğrenci, voleybolda fiziksel ve teknik antrenmanların amaçlarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Voleybol performansı ve yapısı için alıştırmalar. | Öğrenci, voleybol becerilerini geliştiren temel antrenman örneklerini araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Voleybol performans faktörleri ve alıştırmalar. | Öğrenci, voleybolda dayanıklılık, hız, çeviklik ve patlayıcı kuvvetin önemini araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Fiziksel hazırlık ve Stretching çalışmaları. | Öğrenci, voleybol öncesi ve sonrası yapılması gereken ısınma ve esneme hareketlerini öğrenin. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Beceri antrenmanı ve alıştırmaları. | Öğrenci, parmak- manşet pas, smaç, blok ve servis gibi temel tekniklerin nasıl geliştirileceğini inceler. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Alıştırma organizasyonu ve örneklemeler. | Öğrenci, antrenman planlamasının temel prensiplerini öğrenir ve örnek bir antrenman programı hazırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenci, önceki derslerde işlenen konularla ilgili notları gözden geçirir ve tekrar yapar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Servis alıştırmaları. | Öğrenci, servis teknikleri hakkında bilgi edinin ve uygulamalı videolar izleyin. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Servis karşılama alıştırmaları. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
11 | Oyun kurma alıştırmaları. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Oyun kurma ve Hücum alıştırmaları. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Hücum ve Blok alıştırmaları. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Blok ve Arka alan savunması alıştırmaları. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Avantaj top alıştırmaları. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |