Genel Bilgi
Kod | AB447 |
Ad | Uzmanlık Dalı Antrenörlük Uygulaması I (Masa Tenisi) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Spor branşına yönelik antrenörlük deneyimi için gerekli beceri ve öğretilerin kazandırılması. Antrenman programı hazırlar. Müsabaka analizi yapar.
Dersin İçeriği
Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme. Sporcuyu müsabakaya hazırlar. Takımın antrenman programını hazırlar. Takımının analizini yapar.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
ADIM ADIM MASA TENİSİ S.ATAKAN M.ATAKAN masatenisifed.gov.tr ittf.com
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesini bilir. |
ÖÇ02 | Antrenmanın içeriğinin gözlenmesini ve yönlendirilmesini bilir. |
ÖÇ03 | Antrenörün yıllıkantrenman planlamaları ile ilgiligözlem ve bilgi edinmeyi bilir. |
ÖÇ04 | Antrenörün ve sporcunun spor kulübündekigünlükaktivitelerinin gözlenmesini bilir. |
ÖÇ05 | Kulüp örgütselyapısı hakkında bilgi toplama, değerlendirmeleri bilir ve uygulayabilir |
ÖÇ06 | Antrenörün müsabaka planlaması yapar. |
ÖÇ07 | Antrenör sporcu performanslarını değerlendirir. |
ÖÇ08 | Antrenör maç analizini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler | Kulüp bilgilerinin toplanmas | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Kulüp örgütselyapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme | Kulüp bilgilerinin toplanmas | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kulübün sosyal çevre ve sosyalyaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi | Kulüp bilgilerinin toplanmas | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi | Haftalıkraporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgiligözlem ve bilgi edinme | Haftalıkraporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi | Haftalıkraporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi | Haftalıkraporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Dönem raporlarının sunulması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi | Haftalıkraporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi | Haftalıkraporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kamp programları ve planlaması | Haftalıkraporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi | Haftalıkraporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Deplasmanların ve iç saha maçlarının planlanması ve değerlendirilmesi | Haftalıkraporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Maç analizleri | Haftalıkraporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Maç analizleri ve değerlendirmeleri | Haftalıkraporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem raporlarının sunulması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem raporlarının sunulması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 6 | 90 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,00 | ||
AKTS | 7 AKTS |