AB410 Sporda İletişim ve Halkla İlişkiler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB410
Ad Sporda İletişim ve Halkla İlişkiler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin sporun halkla ilişkiler medya üzerindeki etkilerini, medya aracılığıyla toplumsal algıları nasıl şekillendirdiğini ve iletişimin spor organizasyonlarında nasıl stratejik bir araç olarak kullanıldığını öğrenmelerini hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği; iletişim ve halkla ilişkilerin temel kavramları ve önemi, iletişim türleri, etkili iletişim becerileri, sporda iletişimin önemi, spor ve medya arasındaki ilişki, medyanın sporun gelişimi üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri, spor ve sosyal medya, sosyal medyanın günümüz spor ekosistemi üzerindeki etkileri, spor medyasına dair toplumsal cinsiyet analizi, spor medyası, reklam ve sponsorluk konularını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Çelebi, E., Halkla ilişkiler Uygulamaları Nasıl Olmalı?, Nobel, Ankara, 2019.

Notlar

ÇELEBİ, E. "İLİŞKİ YÖNETİMİNİN SPOR TÜKETİCİLERİNE YÖNELİK ETKİLERİ: ÖZEL SPOR MERKEZLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA", Recent Advances in Social Sciences, Cambridge Scholars Publishing


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişim ve halkla ilişkilerin temel kavramları ve önemini açıklar.
ÖÇ02 İletişim türlerini listeler.
ÖÇ03 Etkili iletişim becerisi geliştirmenin yollarını inceler.
ÖÇ04 Sporda halkla ilişkiler ve etkili iletişimin önemini açıklar.
ÖÇ05 Spor ve medya arasındaki ilişkiyi tartışır
ÖÇ06 Medya ve halkla ilişkilerin spor üzerindeki etkilerini analiz eder.
ÖÇ07 Sosyal medyanın sporcular, taraftarlar, spor ogranizasyonları üzerindeki etkilerini analiz eder.
ÖÇ08 Spor medyasını toplumsal cinsiyet perspektifi ile analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar .
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı Yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İletişim ve halkla ilişkiler: Tanım, anlam ve önemi İletişim ve halkla ilişkiler kavramlarını açıklayan makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
3 İletişim türleri İletişim türleri ile ilgili video izleme Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Anlatım
4 Etkili iletişim becerileri Etkili iletişim becerilerini açıklayan videolar izleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
5 Sporda iletişim ve halkla ilişkilerin önemi Spor ve iletişim konulu video ve film izleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
6 Spor ve medya Spor medyasının gelişimi ile ilgili video izleme Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Anlatım, Tartışma
7 Spor medyasının sporun gelişimi üzerindeki etkileri Spor medyasının ve sporun gelişimi ile ilgili video izleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Spor medyasında kadın ve erkek sporcuların temsili Spor medyası ile ilgili haberleri toplumsal cinsiyet perspektifi ile inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım
10 Spor Pazarlaması açısından Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler Uzmanlarla görüşme, kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Anlatım
11 Sporcuların Marka İnşası ve Sosyal Medya Makale inceleme ve saha çalışması, sosyal medya yöneticileri ile kısa röportajlar. Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Tartışma, Anlatım
12 Kadın Sporcular ve Sosyal Medya Sosyal medya uzmanı görüşmeleri. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Örnek Olay, Rol Oynama
13 Dijital Aktivizm ve Spor Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma, sosyal medya yöneticileri ile görüşmeler. Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Beyin Fırtınası
14 Dijital/Siber Şiddet ve Spor Siber şiddet deneyimi olan kişilerle görüşmeler, kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
15 Genel Değerlendirme Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma, sosyal medya yöneticileri ile görüşmeler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 1 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 04:10