AB424 Uzmanlık Dalı Antrenörlük Uygulaması II (Atletizm)

7 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR.
Kod AB424
Ad Uzmanlık Dalı Antrenörlük Uygulaması II (Atletizm)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Dr. CEM YOKSULER YILMAZ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; Atletizm antrenörlük bilgilerinin uygulama sahasında deneyimlenmesidir.

Dersin İçeriği

Atletizm ve branşlarının tanıtımı. Antrenman ilkeleri ve temelleri. Atletizm teknikleri ve uygulamaları. Fiziksel hazırlık ve kondisyon gelişimi. Antrenman yöntemleri ve uygulamaları. Atletizm sporcularının psikolojik ihtiyaçları. Motivasyon teknikleri ve sporcu psikolojisi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Mustafa İşler, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2000) Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Metin Demir, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2016) Atletizm (İlhan Ağırbaş, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2015)

Notlar

Türkiye atletizm Federasyonu kural kitapçığı.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Atletizmde teknikleri öğretebilmeyi bilmek
ÖÇ02 Temel antrenörlük ilkelerini uygulayabilmek
ÖÇ03 Atletizmde teorik ve uygulama örgüsünü bilmek
ÖÇ04 Antrenörlük deneyimini elde edecektir
ÖÇ05 Temel antrenörlük ilkelerini inceler.
ÖÇ06 Atletizm antrenörlüğü ile ilgili teorik bilgileri uygulamaya dökmeyi yapar.
ÖÇ07 Atletizm antrenörlüğü yıllık antrenman programı tasarlar.
ÖÇ08 Atletizm branşlarına uygun antrenman programları hazırlaması ve uygulaması konusunda program tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar .
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Atletizm antrenörlük uygulaması 1 konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Atletizm antrenörlük uygulaması 2 konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Atletizm antrenörlük uygulaması 3 konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Atletizm antrenörlük uygulaması 4 konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Atletizm antrenörlük uygulaması 5 konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Atletizm antrenörlük uygulaması 6 konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Atletizm antrenörlük uygulaması 7 konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Atletizm antrenörlük uygulaması 8 konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Atletizm antrenörlük uygulaması 9 konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Atletizm antrenörlük uygulaması 10 konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Atletizm antrenörlük uygulaması 11 konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Atletizm antrenörlük uygulaması 12 konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Atletizm antrenörlük uygulaması 13 konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Atletizm antrenörlük uygulaması 14 konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 6 90
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 6 90
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 183
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,32
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 05:31