Genel Bilgi
Kod | AB424 |
Ad | Uzmanlık Dalı Antrenörlük Uygulaması II (Atletizm) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Atletizm antrenörlük bilgilerinin uygulama sahasında deneyimlenmesi.
Dersin İçeriği
Atletizm antrenörlük alan deneyimi kazanmak.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Mustafa İşler, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2000) Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Metin Demir, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2016) Atletizm (İlhan Ağırbaş, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2015)
Notlar
Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Mustafa İşler, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2000) Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Metin Demir, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2016) Atletizm (İlhan Ağırbaş, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2015)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Atletizmde teknikleri öğretebilmeyi bilmek |
ÖÇ02 | Temel antrenörlük ilkelerini uygulayabilmek |
ÖÇ03 | Atletizmde teorik ve uygulama örgüsünü bilmek |
ÖÇ04 | Antrenörlük deneyimini elde edecektir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Atletizm antrenörlük uygulaması 1 | konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Atletizm antrenörlük uygulaması 2 | konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Atletizm antrenörlük uygulaması 3 | konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Atletizm antrenörlük uygulaması 4 | konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Atletizm antrenörlük uygulaması 5 | konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Atletizm antrenörlük uygulaması 6 | konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Atletizm antrenörlük uygulaması 7 | konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Atletizm antrenörlük uygulaması 8 | konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Atletizm antrenörlük uygulaması 9 | konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Atletizm antrenörlük uygulaması 10 | konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Atletizm antrenörlük uygulaması 11 | konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Atletizm antrenörlük uygulaması 12 | konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Atletizm antrenörlük uygulaması 13 | konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Atletizm antrenörlük uygulaması 14 | konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 6 | 90 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 183 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,32 | ||
AKTS | 7 AKTS |