AB446 Araştırma Projesi II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB446
Ad Araştırma Projesi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket GK Genel Kültür Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EREN ULUÖZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. EREN ULUÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Antrenörlük Eğitimi bölümünde okuyan lisans düzeyindeki öğrencilere eğitim bilimleri ve beden eğitimi ve spor ile ilgili araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bir bilimsel araştırmayı yapabilmek için gerekli olan bilgi ve becerilerin bir araştırma denemesi üzerinde uygulanması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Birsen Gökçe, Toplumsal Bilimlerde Araştırma, 5. basım, Ankara: Savaş Yayınevi, 2007.

Notlar

Zeynel Dinler, Bilimsel Araştırma ve E-Kaynaklar, 7. basım, Bursa: Ekin Yayınevi, 2012. Halil Seyitoğlu, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 6. basım, İstanbul: Güzem Yayınları, 1995. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2011. Şener Büyüköztürk ve Diğerleri, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2011


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilim ve bilimsel yöntem ile ilgili temel kavramları ve kuralları bilir
ÖÇ02 Bilimsel araştırma türlerini karşılaştırmalı olarak analiz eder
ÖÇ03 Araştırma konusunun seçimini ve araştırma planını hazırlar
ÖÇ04 Araştırmanın yazılmasında üslup ve bilimsel etik kurallarına uyar
ÖÇ05 Bilgisayarla araştırma metnini biçimsel kurallara uygun olarak hazırlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar .
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimin tanımı ve sınıflandırılması Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
2 Bilimsel yöntem ve aşamaları Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
3 Bilimsel yöntemin temel ilkeleri Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
4 Bilimsel araştırma türleri ve sınıflandırılması Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 Araştırma konusunun seçimi, sınırlandırılması ve geçici plan hazırlanması Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Bilimsel araştırmada veri toplama teknikleri ve kütüphaneden yararlanma Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 The identification of the scientific value of sources reached during literature review Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Okuma ve uygulama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Araştırmanın yazılması: Üslup ve metnin yazılması Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 Araştırmanın yazılması: Biçimsel koşullar Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Araştırmanın yazılması: Metin aktarmaları ve bilimsel etik Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 Araştırmanın yazılması: Dipnot gösterilmesi ve kuralları Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Araştırmanın yazılması: Kaynakça gösterilmesi ve kuralları Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Araştırma metninin bilgisayarda yazılmasında biçimsel kurallar Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Araştırmanın tamamlanması ve sunuma hazırlanması Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 40 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 104
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,16
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 04:23