Genel Bilgi
Kod | AB446 |
Ad | Araştırma Projesi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EREN ULUÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EREN ULUÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenörlük Eğitimi bölümünde okuyan lisans düzeyindeki öğrencilere eğitim bilimleri ve beden eğitimi ve spor ile ilgili araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bir bilimsel araştırmayı yapabilmek için gerekli olan bilgi ve becerilerin bir araştırma denemesi üzerinde uygulanması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Birsen Gökçe, Toplumsal Bilimlerde Araştırma, 5. basım, Ankara: Savaş Yayınevi, 2007.
Notlar
Zeynel Dinler, Bilimsel Araştırma ve E-Kaynaklar, 7. basım, Bursa: Ekin Yayınevi, 2012. Halil Seyitoğlu, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 6. basım, İstanbul: Güzem Yayınları, 1995. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2011. Şener Büyüköztürk ve Diğerleri, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2011
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilim ve bilimsel yöntem ile ilgili temel kavramları ve kuralları bilir |
ÖÇ02 | Bilimsel araştırma türlerini karşılaştırmalı olarak analiz eder |
ÖÇ03 | Araştırma konusunun seçimini ve araştırma planını hazırlar |
ÖÇ04 | Araştırmanın yazılmasında üslup ve bilimsel etik kurallarına uyar |
ÖÇ05 | Bilgisayarla araştırma metnini biçimsel kurallara uygun olarak hazırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimin tanımı ve sınıflandırılması | Okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | Bilimsel yöntem ve aşamaları | Okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Bilimsel yöntemin temel ilkeleri | Okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Bilimsel araştırma türleri ve sınıflandırılması | Okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Araştırma konusunun seçimi, sınırlandırılması ve geçici plan hazırlanması | Okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Bilimsel araştırmada veri toplama teknikleri ve kütüphaneden yararlanma | Okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | The identification of the scientific value of sources reached during literature review | Okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Okuma ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırmanın yazılması: Üslup ve metnin yazılması | Okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Araştırmanın yazılması: Biçimsel koşullar | Okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Araştırmanın yazılması: Metin aktarmaları ve bilimsel etik | Okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Araştırmanın yazılması: Dipnot gösterilmesi ve kuralları | Okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Araştırmanın yazılması: Kaynakça gösterilmesi ve kuralları | Okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Araştırma metninin bilgisayarda yazılmasında biçimsel kurallar | Okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Araştırmanın tamamlanması ve sunuma hazırlanması | Okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
AKTS | 4 AKTS |