Genel Bilgi
Kod | AEB110 |
Ad | Voleybol |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET VURAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere voleybol oyununun genel karakteristikleri, dünyada ve Türkiye'deki tarihî gelişimini, oyun kuralları dahilinde teknik becerilerini kazandırmak. Kazanılan becerileri oyun içerisinde taktiksel olarak kullanabilmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Voleybol oyununun genel karakteristikleri, voleybolun dünyada ve Türkiye’de tarihî gelişimi, çağdaş voleybol saha ölçüleri ve oyun kuralları, temel duruş çeşitleri, servis tekniğinin öğretimi, manşet tekniğinin öğretimi, parmak pas tekniğinin öğretimi, servis, servis karşılama ve pas tekniklerinin birlikte uygulanması, smaç tekniğinin öğretimi, blok tekniğinin öğretimi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Vurat M. Voleybol Teknik, Ankara, Bağırgan Yayınevi, 2000. Bengü M. Adam Voleybol, İstanbul, Adam Yayıncılık, 1983. Tiryaki S.E. Yeni Başlayanlar İçin Voleybol Öğretimi, Ankara, Spor Kitapevi, 1999. Korkmaz F. Teknik Taktik Voleybol, Bursa, Ekin Kitapevi, 2003. Çelenk B. Voleybol Temel Eğitimi, Ankara, Spor Yayınevi ve Kitapevi, 1999 Eralp.- Çotuk M.Y. Voleybolda Temel Beceriler, İstanbul, Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. Bengü M. Adam Voleybol, İstanbul, Adam Yayıncılık, 1983. Tiryaki S.E. Yeni Başlayanlar İçin Voleybol Öğretimi, Ankara, Spor Kitapevi, 1999. Korkmaz F. Teknik Taktik Voleybol, Bursa, Ekin Kitapevi, 2003. Çelenk B. Voleybol Temel Eğitimi, Ankara, Spor Yayınevi ve Kitapevi, 1999 Eralp.- Çotuk M.Y. Voleybolda Temel Beceriler, İstanbul, Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Fröhner B. (Cengiz A.). Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 1999 Tennant M.( Yılmaz E.- Kale R.). Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu. Ankara. Bizim Büro Basımevi. 1986 FIVB Voleybol Oyun Kuralları. Ankara. Sim Matbacılık Ltd.Şti.
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Voleybolun temel tekniklerini tanımlar (Bilgi) |
ÖÇ02 | Voleybolun oyun kurallarını açıklar (Kavrama) |
ÖÇ03 | Temel voleybol tekniklerini (servis, pas, smaç, blok vb.) uygun şekilde uygular (Uygulama) |
ÖÇ04 | Oyunun temel savunma ve hücum tekniklerini analiz eder (Analiz) |
ÖÇ05 | Müsabaka ortamında temel voleybol tekniklerini doğru bir şekilde kullanır (Uygulama) |
ÖÇ06 | Voleybol oyun stratejilerini farklı oyun senaryolarına göre karşılaştırır (Analiz) |
ÖÇ07 | Temel tekniklerin öğretiminde etkili iletişim becerilerini kullanır (Uygulama) |
ÖÇ08 | Voleybol kurallarını ve stratejilerini oyun içinde sentezleyerek uygun taktikler geliştirir (Sentez) |
ÖÇ09 | Müsabaka performansını değerlendirerek güçlü ve zayıf yönlerini belirler (Değerlendirme) |
ÖÇ10 | Etkili hücum ve savunma taktikleri oluşturarak oyun stratejisi geliştirir (Sentez) |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Voleybol oyununun dünyada ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi, çağdaş voleybol saha ölçüleri ve oyun kuralları. | Voleybolun Türkiye’ye ne zaman ve nasıl geldiğini araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Voleybol oyun tekniklerinden parmak pasın öğretimi ve oyun içindeki kullanımı. | Parmak pasın, topa nasıl düzgün bir şekilde yön verileceğini ve topun yere düşmeden takım arkadaşına nasıl iletileceğini anlamak için video analizleri izler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Voleybol oyun tekniklerinden manşet pasın öğretimi ve oyun içindeki kullanımı. | Manşet pasın, topa nasıl düzgün bir şekilde yön verileceğini ve topun yere düşmeden takım arkadaşına nasıl iletileceğini anlamak için video analizleri izler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Voleybolda İki tekniğin (Parmak pas ve Manşet pas) birlikte çalışılarak öğretimi ve oyun içindeki kullanımı. | Öğrenci, parmak pas ve manşet pasın temel tekniklerini öğrenerek, bu iki tekniğin oyun içinde nasıl birlikte kullanıldığını analiz eden video ve görsel materyaller inceleyip temel uygulamalar yaparak hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Voleybolda Servis tekniğinin öğretimi ve oyun içindeki kullanımı. | Öğrenci, farklı servis tekniklerini araştırarak temel kurallarını öğrenir, servis atışlarının oyun içindeki rolünü analiz eder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Voleybolda servis karşılama tekniğinin öğretimi ve oyun içindeki kullanımı. | Öğrenci, servis karşılama tekniklerini öğrenip videolar izler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Voleybolda servis, karşılama ve oyun kurma tekniğinin birlikte çalışılmasının öğretimi ve oyun içindeki kullanımı. | Öğrenci, servis, karşılama ve oyun kurma tekniklerini öğrenir, videolar izleyerek nasıl birlikte kullanıldığını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınav hazırlığı yapar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Voleybolda Hücum tekniklerinin öğretimi ve oyun içindeki kullanımı. | Öğrenci, hücum tekniklerini öğrenip videolar izler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Voleybolda Oyun kurma ve Hücum tekniklerinin birlikte çalışılarak öğretimi ve oyun içindeki kullanımı. | Öğrenci, oyun kurma ve hücum tekniklerini öğrenir, videolar izleyerek nasıl uygulandığını inceler ve temel hareketleri pratik yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Voleybolda Servis karşılama, Oyun kurma ve Hücum tekniklerinin birlikte çalışılarak öğretimi ve oyun içindeki kullanımı. | Öğrenci, servis karşılama, oyun kurma ve hücum tekniklerini öğrenir, videolar izleyerek nasıl birlikte kullanıldığını inceler ve temel hareketleri pratik yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Voleybolda hücumun defansı, Oyun kurma ve Hücum tekniklerinin birlikte çalışılarak öğretimi ve oyun içinde kullanımı. | Öğrenci, hücumun defansa etkisini, oyun kurma ve hücum tekniklerini öğrenir, videolar izleyerek nasıl uygulandığını inceler ve temel hareketleri pratik yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Voleybolda blok tekniğinin öğretimi ve oyun içinde kullanımı. | Öğrenci, blok tekniğinin temel kurallarını öğrenir, videolar izleyerek nasıl uygulandığını inceler ve temel duruş ile sıçrama hareketlerini pratik yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Voleybolda karşı hücuma blok, arka alan defansı, Oyun kurma ve Hücum tekniklerinin birlikte çalışılarak öğretimi ve oyun içinde kullanımı. | Voleybolda karşı hücuma blok, arka alan defansı, Oyun kurma ve Hücum tekniklerini öğrenir, videolar izleyerek nasıl birlikte kullanıldığını inceler ve temel hareketleri pratik eder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Voleybolda öğrenilen tekniklerin oyun içinde taktiksel olarak kullanılmasının geliştirilmesi. | Voleybolda öğrenilen tekniklerin oyun içinde taktiksel olarak kullanılmasını kavramak içi müsabaka videoları izler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı yapar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı yapar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,24 | ||
AKTS | 4 AKTS |