AEB110 Voleybol

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AEB110
Ad Voleybol
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET VURAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere voleybol oyununun genel karakteristikleri, dünyada ve Türkiye'deki tarihî gelişimini, oyun kuralları dahilinde teknik becerilerini kazandırmak. Kazanılan becerileri oyun içerisinde taktiksel olarak kullanabilmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği

Voleybol oyununun genel karakteristikleri, voleybolun dünyada ve Türkiye’de tarihî gelişimi, çağdaş voleybol saha ölçüleri ve oyun kuralları, temel duruş çeşitleri, servis tekniğinin öğretimi, manşet tekniğinin öğretimi, parmak pas tekniğinin öğretimi, servis, servis karşılama ve pas tekniklerinin birlikte uygulanması, smaç tekniğinin öğretimi, blok tekniğinin öğretimi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Vurat M. Voleybol Teknik, Ankara, Bağırgan Yayınevi, 2000. Bengü M. Adam Voleybol, İstanbul, Adam Yayıncılık, 1983. Tiryaki S.E. Yeni Başlayanlar İçin Voleybol Öğretimi, Ankara, Spor Kitapevi, 1999. Korkmaz F. Teknik Taktik Voleybol, Bursa, Ekin Kitapevi, 2003. Çelenk B. Voleybol Temel Eğitimi, Ankara, Spor Yayınevi ve Kitapevi, 1999 Eralp.- Çotuk M.Y. Voleybolda Temel Beceriler, İstanbul, Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. Bengü M. Adam Voleybol, İstanbul, Adam Yayıncılık, 1983. Tiryaki S.E. Yeni Başlayanlar İçin Voleybol Öğretimi, Ankara, Spor Kitapevi, 1999. Korkmaz F. Teknik Taktik Voleybol, Bursa, Ekin Kitapevi, 2003. Çelenk B. Voleybol Temel Eğitimi, Ankara, Spor Yayınevi ve Kitapevi, 1999 Eralp.- Çotuk M.Y. Voleybolda Temel Beceriler, İstanbul, Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Fröhner B. (Cengiz A.). Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 1999 Tennant M.( Yılmaz E.- Kale R.). Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu. Ankara. Bizim Büro Basımevi. 1986 FIVB Voleybol Oyun Kuralları. Ankara. Sim Matbacılık Ltd.Şti.

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Voleybolun temel tekniklerini tanımlar (Bilgi)
ÖÇ02 Voleybolun oyun kurallarını açıklar (Kavrama)
ÖÇ03 Temel voleybol tekniklerini (servis, pas, smaç, blok vb.) uygun şekilde uygular (Uygulama)
ÖÇ04 Oyunun temel savunma ve hücum tekniklerini analiz eder (Analiz)
ÖÇ05 Müsabaka ortamında temel voleybol tekniklerini doğru bir şekilde kullanır (Uygulama)
ÖÇ06 Voleybol oyun stratejilerini farklı oyun senaryolarına göre karşılaştırır (Analiz)
ÖÇ07 Temel tekniklerin öğretiminde etkili iletişim becerilerini kullanır (Uygulama)
ÖÇ08 Voleybol kurallarını ve stratejilerini oyun içinde sentezleyerek uygun taktikler geliştirir (Sentez)
ÖÇ09 Müsabaka performansını değerlendirerek güçlü ve zayıf yönlerini belirler (Değerlendirme)
ÖÇ10 Etkili hücum ve savunma taktikleri oluşturarak oyun stratejisi geliştirir (Sentez)


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Voleybol oyununun dünyada ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi, çağdaş voleybol saha ölçüleri ve oyun kuralları. Voleybolun Türkiye’ye ne zaman ve nasıl geldiğini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Voleybol oyun tekniklerinden parmak pasın öğretimi ve oyun içindeki kullanımı. Parmak pasın, topa nasıl düzgün bir şekilde yön verileceğini ve topun yere düşmeden takım arkadaşına nasıl iletileceğini anlamak için video analizleri izler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Voleybol oyun tekniklerinden manşet pasın öğretimi ve oyun içindeki kullanımı. Manşet pasın, topa nasıl düzgün bir şekilde yön verileceğini ve topun yere düşmeden takım arkadaşına nasıl iletileceğini anlamak için video analizleri izler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Voleybolda İki tekniğin (Parmak pas ve Manşet pas) birlikte çalışılarak öğretimi ve oyun içindeki kullanımı. Öğrenci, parmak pas ve manşet pasın temel tekniklerini öğrenerek, bu iki tekniğin oyun içinde nasıl birlikte kullanıldığını analiz eden video ve görsel materyaller inceleyip temel uygulamalar yaparak hazırlanır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Voleybolda Servis tekniğinin öğretimi ve oyun içindeki kullanımı. Öğrenci, farklı servis tekniklerini araştırarak temel kurallarını öğrenir, servis atışlarının oyun içindeki rolünü analiz eder. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Voleybolda servis karşılama tekniğinin öğretimi ve oyun içindeki kullanımı. Öğrenci, servis karşılama tekniklerini öğrenip videolar izler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Voleybolda servis, karşılama ve oyun kurma tekniğinin birlikte çalışılmasının öğretimi ve oyun içindeki kullanımı. Öğrenci, servis, karşılama ve oyun kurma tekniklerini öğrenir, videolar izleyerek nasıl birlikte kullanıldığını inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Sınav hazırlığı yapar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Voleybolda Hücum tekniklerinin öğretimi ve oyun içindeki kullanımı. Öğrenci, hücum tekniklerini öğrenip videolar izler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Voleybolda Oyun kurma ve Hücum tekniklerinin birlikte çalışılarak öğretimi ve oyun içindeki kullanımı. Öğrenci, oyun kurma ve hücum tekniklerini öğrenir, videolar izleyerek nasıl uygulandığını inceler ve temel hareketleri pratik yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Voleybolda Servis karşılama, Oyun kurma ve Hücum tekniklerinin birlikte çalışılarak öğretimi ve oyun içindeki kullanımı. Öğrenci, servis karşılama, oyun kurma ve hücum tekniklerini öğrenir, videolar izleyerek nasıl birlikte kullanıldığını inceler ve temel hareketleri pratik yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Voleybolda hücumun defansı, Oyun kurma ve Hücum tekniklerinin birlikte çalışılarak öğretimi ve oyun içinde kullanımı. Öğrenci, hücumun defansa etkisini, oyun kurma ve hücum tekniklerini öğrenir, videolar izleyerek nasıl uygulandığını inceler ve temel hareketleri pratik yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Voleybolda blok tekniğinin öğretimi ve oyun içinde kullanımı. Öğrenci, blok tekniğinin temel kurallarını öğrenir, videolar izleyerek nasıl uygulandığını inceler ve temel duruş ile sıçrama hareketlerini pratik yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Voleybolda karşı hücuma blok, arka alan defansı, Oyun kurma ve Hücum tekniklerinin birlikte çalışılarak öğretimi ve oyun içinde kullanımı. Voleybolda karşı hücuma blok, arka alan defansı, Oyun kurma ve Hücum tekniklerini öğrenir, videolar izleyerek nasıl birlikte kullanıldığını inceler ve temel hareketleri pratik eder. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Voleybolda öğrenilen tekniklerin oyun içinde taktiksel olarak kullanılmasının geliştirilmesi. Voleybolda öğrenilen tekniklerin oyun içinde taktiksel olarak kullanılmasını kavramak içi müsabaka videoları izler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı yapar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı yapar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 106
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,24
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 03:47