AEB110 Voleybol

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AEB110
Ad Voleybol
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Voleybol sporunun temel teknik ve becerilerin kazandırılması.

Dersin İçeriği

Voleybol oyunu genel karakteristikleri, Voleybol oyununun dünyada ve Türkiye´de tarihi gelişimi, Çağdaş voleybol saha ölçüleri ve oyun kuralları, Temel duruş çeşitleri, Servis tekniğinin öğretimi, Manşet tekniğinin öğretimi, Parmak pası tekniği öğretimi, Servis-servis karşılama ve pas tekniklerinin birlikte uygulanması, Smaç tekniği öğretimi, Pasör özellikleri ve pas çeşitleri, İkili girişler ve smaç uygulaması (çapraz, Romen, asansör), Blok tekniğinin öğretimi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007

Notlar

Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Fröhner B. (Cengiz A.). Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 1999 Tennant M.( Yılmaz E.- Kale R.). Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu. Ankara. Bizim Büro Basımevi. 1986 FIVB Voleybol Oyun Kuralları. Ankara. Sim Matbacılık Ltd.Şti. 2001 Bengü M. Adam Voleybol. İstanbul. Adam Yayıncılık. 1983


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tüm teknikleri müsabaka ortamında kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ02 Temel tekniklerin öğretiminde gerekli iletişim becerilerine sahip olur, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ03 Voleybolda Oyununun temel savunma tekniklerini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ04 Voleybolda oyununun temel hücum tekniklerini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ05 Voleybolda oyununun tanımını, tarihçesini bilir kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Voleybol oyununun Dünyada ve Türkiye'deki tarihsel gelişimi. Çağdaş voleybol saha ölçüleri ve oyun kuralları. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Voleybol oyun tekniklerinden Parmak pasın öğretimi. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Voleybol oyun tekniklerinden manşet pasın öğretimi ve oyun içinde kullanımı. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Voleybolda İki tekniğin (Parmak pas ve Manşet pas) birlikte kullanımının öğretimi ve oyun içinde kullanımı. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Voleybolda Servis tekniğinin öğretimi ve oyun içerisinde kullanımı. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Voleybolda servis karşılama tekniğinin öğretimi ve oyun içerisinde kullanımı. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Voleybolda servis, karşılama , oyun kurma tekniğinin birlikte çalışılmasının öğretimi ve oyun içerisinde kullanımı. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Voleybolda Hücum tekniklerinin öğretimi ve oyun içerinde kullanımı. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Voleybolda Oyun kurma ve Hücum tekniklerinin birlikte çalışılarak öğretimi ve oyun içerisinde kullanımı. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Voleybolda Servis karşılama, Oyun kurma ve Hücum tekniklerinin birlikte çalışılarak öğretimi ve oyun içerisinde kullanımı. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Voleybolda hücuma defans, Oyun kurma ve Hücum tekniklerinin birlikte çalışılarak öğretimi ve oyun içerisinde kullanımı. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Voleybolda blok tekniğinin öğretimi ve oyun içerisinde kullanımı. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Voleybolda hücuma blok, defans, Oyun kurma ve Hücum tekniklerinin birlikte çalışılarak öğretimi ve oyun içerisinde kullanımı. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Voleybolda öğrenilen teknik ve taktik uygulamaların çalışılarak geliştirilmesi. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 106
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,24
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 11:31