Genel Bilgi
Kod | AEB110 |
Ad | Voleybol |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Voleybol sporunun temel teknik ve becerilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Voleybol oyunu genel karakteristikleri, Voleybol oyununun dünyada ve Türkiye´de tarihi gelişimi, Çağdaş voleybol saha ölçüleri ve oyun kuralları, Temel duruş çeşitleri, Servis tekniğinin öğretimi, Manşet tekniğinin öğretimi, Parmak pası tekniği öğretimi, Servis-servis karşılama ve pas tekniklerinin birlikte uygulanması, Smaç tekniği öğretimi, Pasör özellikleri ve pas çeşitleri, İkili girişler ve smaç uygulaması (çapraz, Romen, asansör), Blok tekniğinin öğretimi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007
Notlar
Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Fröhner B. (Cengiz A.). Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 1999 Tennant M.( Yılmaz E.- Kale R.). Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu. Ankara. Bizim Büro Basımevi. 1986 FIVB Voleybol Oyun Kuralları. Ankara. Sim Matbacılık Ltd.Şti. 2001 Bengü M. Adam Voleybol. İstanbul. Adam Yayıncılık. 1983
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tüm teknikleri müsabaka ortamında kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ02 | Temel tekniklerin öğretiminde gerekli iletişim becerilerine sahip olur, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ03 | Voleybolda Oyununun temel savunma tekniklerini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ04 | Voleybolda oyununun temel hücum tekniklerini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ05 | Voleybolda oyununun tanımını, tarihçesini bilir kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Voleybol oyununun Dünyada ve Türkiye'deki tarihsel gelişimi. Çağdaş voleybol saha ölçüleri ve oyun kuralları. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Voleybol oyun tekniklerinden Parmak pasın öğretimi. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Voleybol oyun tekniklerinden manşet pasın öğretimi ve oyun içinde kullanımı. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Voleybolda İki tekniğin (Parmak pas ve Manşet pas) birlikte kullanımının öğretimi ve oyun içinde kullanımı. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Voleybolda Servis tekniğinin öğretimi ve oyun içerisinde kullanımı. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Voleybolda servis karşılama tekniğinin öğretimi ve oyun içerisinde kullanımı. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Voleybolda servis, karşılama , oyun kurma tekniğinin birlikte çalışılmasının öğretimi ve oyun içerisinde kullanımı. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Voleybolda Hücum tekniklerinin öğretimi ve oyun içerinde kullanımı. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Voleybolda Oyun kurma ve Hücum tekniklerinin birlikte çalışılarak öğretimi ve oyun içerisinde kullanımı. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Voleybolda Servis karşılama, Oyun kurma ve Hücum tekniklerinin birlikte çalışılarak öğretimi ve oyun içerisinde kullanımı. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Voleybolda hücuma defans, Oyun kurma ve Hücum tekniklerinin birlikte çalışılarak öğretimi ve oyun içerisinde kullanımı. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Voleybolda blok tekniğinin öğretimi ve oyun içerisinde kullanımı. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Voleybolda hücuma blok, defans, Oyun kurma ve Hücum tekniklerinin birlikte çalışılarak öğretimi ve oyun içerisinde kullanımı. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Voleybolda öğrenilen teknik ve taktik uygulamaların çalışılarak geliştirilmesi. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,24 | ||
AKTS | 4 AKTS |