AEB112 Futbol

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AEB112
Ad Futbol
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MUHAMMET AKGÜL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Futbolda toplu ve topsuz tekniklerin teorik olarak açıklanması,basamaklamalı - uygulamalı olarak öğretilmesi. Müsabaka koşulları altında tecrübe edinilmesi

Dersin İçeriği

Futbol oyun kuralları, futbolda ısınmalar, toplu ve topsuz teknikler, topa vuruş teknikleri, top kontrol teknikleri, topla aldatma teknikleri, markaj, kaleci teknikleri, taç atışı teknikleri

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Başyazıcıoğlu M. Futbolda Teknik Alıştırmalar ve Alan Uygulamaları, Bağırgan Yayınevi Ankara 1997 Aksoy F. Futbol Alt Yapıda Saha İçi Uygulamalar 2007 İnal A.N. Futbolda Eğitim ve Öğretim, Nobel Yayın 1998 Başyazıcıoğlu M. Futbolda Teknik Alıştırmalar ve Alan Uygulamaları, Bağırgan Yayınevi Ankara 1997 Aksoy F. Futbol Alt Yapıda Saha İçi Uygulamalar 2007 İnal A.N. Futbolda Eğitim ve Öğretim, Nobel Yayın 1998

Notlar

Öğretim, Nobel Yayın 1998 Başyazıcıoğlu M. Futbolda Teknik Alıştırmalar ve Alan Uygulamaları, Bağırgan Yayınevi Ankara 1997 Aksoy F. Futbol Alt Yapıda Saha İçi Uygulamalar 2007 İnal A.N. Futbolda Eğitim ve Öğretim, Nobel Yayın 1998


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
ÖÇ02 Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
ÖÇ03 Antrenörlük alanında programı tasarlar.
ÖÇ04 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular.
ÖÇ05 Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır.
ÖÇ06 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ07 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
ÖÇ08 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar
ÖÇ09 Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Program içeriğinin açıklanması ve tartışma. Araştırma,uygulama ve ısınma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
2 Futbolun Tanımı - Tarihçesi Araştırma,uygulama ve ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Futbol Oyun Kuralları Araştırma,uygulama ve ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Futbolda Isınma Araştırma,uygulama ve ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Topsuz Teknikler Araştırma,uygulama ve ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 Toplu Teknikler(topa vuruş teknikleri) Araştırma,uygulama ve ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Topa Vuruş Teknikleri Araştırma,uygulama ve ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar SINAV Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Top Kontrol Teknikleri Araştırma,uygulama ve ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Top Kontrol ve pas Teknikleri Araştırma,uygulama ve ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Topa vurma, top tutma, ve çeşitlemeli bileşik hareketler Araştırma,uygulama ve ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Maç ortamında top tutma, vuruş tekniklerinin uygulanması Araştırma,uygulama ve ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Maç ortamında top kontrol tekniklerinin uygulanması Araştırma,uygulama ve ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Futbolda paslaşmalar Araştırma,uygulama ve ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Genel Tekrar Araştırma,uygulama ve ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları FİNAL SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları FİNAL SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:18