AEB118 Fitness

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AEB118
Ad Fitness
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET VURAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencileri Fitness ilkeleri, dönemlemeleri ve antrenman programları, döngüleri, Fazla tamlama, bölgesel antrenman uygulamaları konularını açıklayabilir ve uygulayabilir hale getirmek.

Dersin İçeriği

Fitness ilkeleri, dönemlemeleri ve antrenman programları, döngüleri, Fazla tamlama, bölgesel antrenman uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Bompa T.O. Nitelikli kuvvet antrenmanı. Spor Yayınevi ve Kitapevi. 2. Bompa T.O. Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1998 3. Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi.1997 4. Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 5. Baskı. Ladin Matbası. 2007 6. Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003 7. Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 8. Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 9. Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı. 10. Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004 11. Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997 12. Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukuova Üniversitesi Basımevi.1994

Notlar

Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi,1997. Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 2. Baskı. Ladin Matbası. 2007. Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003. Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006. Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006. Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı. Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004. Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997. Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukurova Üniversitesi Basımevi.1994.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci fitness antrenmanının ilkelerini, temel yasalarının sonuçlarını bilir,
ÖÇ02 Öğrenci çeşitli durumlarda antrenman dönemlemesinin sonuçlarını açıklar
ÖÇ03 Öğrenci fazla tamlama, bölgesel antrenman uygulamaların yapar.
ÖÇ04 Öğrenci antrenman içeriklerinin bireyselleştirilmesinin sonuçlarını uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi. SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Fitness antrenmanının ilkeleri ve temele yasalarının sonuçları. Alt vücut alıştırmaları (Uyluk-Kalça ve Gluteal kaslar). SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Kas kütlesi artışı için antrenman dönemlemesinin sonuçları. Aile sorumlulukları olan sporcular için çift uçlu dönemleme sonuçları. Üst vücut alıştırmaları (Göğüs deltoid ve trapezius kasları). SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Yeni başlayan Fitness sporcuları için antrenman dönemlemesi düzenlemesinın sonuçları. Rekreasyon amaçlı fitnesscılar için antrenman dönemleme sonuçları. Alt vücut alıştırmaları (Uyluk ve Hamstring kasları). SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Bayan sporcular için kütle kazanımsız (irileşmeden, şişmeden) antrenman programı. Üç uçlu antrenman dönemlemesi süresi ve düzenlemesinin sonuçları. Üst vücut alıştırmaları (Biceps, Triceps ve Ön kol). SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Hipertrofi programı. Maksimum kuvvet geliştirmeye yönelik dönemleme. Alt Vücut alıştırmaları (Soleus ve Gastroknemius kasları). SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Konu tekrarı. SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar SINAV HAZIRLIĞI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Kusursuz bir antrenan programı tasarımı. Üst vücut Alıştırmaları (Karın ve Sırt kasları). SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Bir antrenman program tasarımı için adımların sonuçları. Alt vücut alıştırmaları (Uyluk, Kalça ve Gluteal kaslar). SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Antrenman döngülerinden antrenman birimleri, mikro ve makro döngüler. Antrenman döngülerinden antrenman birimleri, mikro ve makro döngüler. Üst vücut alıştırmaları (Göğüs, Deltoid ve Trapezius kasları). SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Fazla tamlama. Alt vücut alıştırmaları (Hamstring kasları). SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Bölgesel antrenman uygulamalarının sonuçları. Üst vücut alıştırmaları (Biceps, Triceps ve Ön kol kasları). SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Antrenman içeriklerinin bireyselleştirilmesi. Alt vücut alıştırmaları (Uyluk, kalça ve Gluteal kaslar). SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Genel tekrar SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV HAZIRLIĞI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV HAZIRLIĞI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 106
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,24
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 04:07