Genel Bilgi
Kod | AEB118 |
Ad | Fitness |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET VURAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencileri Fitness ilkeleri, dönemlemeleri ve antrenman programları, döngüleri, Fazla tamlama, bölgesel antrenman uygulamaları konularını açıklayabilir ve uygulayabilir hale getirmek.
Dersin İçeriği
Fitness ilkeleri, dönemlemeleri ve antrenman programları, döngüleri, Fazla tamlama, bölgesel antrenman uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Bompa T.O. Nitelikli kuvvet antrenmanı. Spor Yayınevi ve Kitapevi. 2. Bompa T.O. Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1998 3. Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi.1997 4. Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 5. Baskı. Ladin Matbası. 2007 6. Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003 7. Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 8. Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 9. Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı. 10. Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004 11. Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997 12. Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukuova Üniversitesi Basımevi.1994
Notlar
Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi,1997. Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 2. Baskı. Ladin Matbası. 2007. Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003. Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006. Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006. Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı. Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004. Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997. Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukurova Üniversitesi Basımevi.1994.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci fitness antrenmanının ilkelerini, temel yasalarının sonuçlarını bilir, |
ÖÇ02 | Öğrenci çeşitli durumlarda antrenman dönemlemesinin sonuçlarını açıklar |
ÖÇ03 | Öğrenci fazla tamlama, bölgesel antrenman uygulamaların yapar. |
ÖÇ04 | Öğrenci antrenman içeriklerinin bireyselleştirilmesinin sonuçlarını uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi. | SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Fitness antrenmanının ilkeleri ve temele yasalarının sonuçları. Alt vücut alıştırmaları (Uyluk-Kalça ve Gluteal kaslar). | SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kas kütlesi artışı için antrenman dönemlemesinin sonuçları. Aile sorumlulukları olan sporcular için çift uçlu dönemleme sonuçları. Üst vücut alıştırmaları (Göğüs deltoid ve trapezius kasları). | SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Yeni başlayan Fitness sporcuları için antrenman dönemlemesi düzenlemesinın sonuçları. Rekreasyon amaçlı fitnesscılar için antrenman dönemleme sonuçları. Alt vücut alıştırmaları (Uyluk ve Hamstring kasları). | SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Bayan sporcular için kütle kazanımsız (irileşmeden, şişmeden) antrenman programı. Üç uçlu antrenman dönemlemesi süresi ve düzenlemesinin sonuçları. Üst vücut alıştırmaları (Biceps, Triceps ve Ön kol). | SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Hipertrofi programı. Maksimum kuvvet geliştirmeye yönelik dönemleme. Alt Vücut alıştırmaları (Soleus ve Gastroknemius kasları). | SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Konu tekrarı. | SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | SINAV HAZIRLIĞI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Kusursuz bir antrenan programı tasarımı. Üst vücut Alıştırmaları (Karın ve Sırt kasları). | SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bir antrenman program tasarımı için adımların sonuçları. Alt vücut alıştırmaları (Uyluk, Kalça ve Gluteal kaslar). | SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Antrenman döngülerinden antrenman birimleri, mikro ve makro döngüler. Antrenman döngülerinden antrenman birimleri, mikro ve makro döngüler. Üst vücut alıştırmaları (Göğüs, Deltoid ve Trapezius kasları). | SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Fazla tamlama. Alt vücut alıştırmaları (Hamstring kasları). | SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Bölgesel antrenman uygulamalarının sonuçları. Üst vücut alıştırmaları (Biceps, Triceps ve Ön kol kasları). | SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Antrenman içeriklerinin bireyselleştirilmesi. Alt vücut alıştırmaları (Uyluk, kalça ve Gluteal kaslar). | SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel tekrar | SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV HAZIRLIĞI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV HAZIRLIĞI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,24 | ||
AKTS | 4 AKTS |