Genel Bilgi
Kod | BDNZ105 |
Ad | İnsan Anatomisi ve Kinesiyoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Yiğit ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Yiğit ÇEVİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilere insan vücudunun morfolojik yapısının öğretilmesi ve spor ile bağlantısının kavratmaktır.
Dersin İçeriği
İnsan vücudunu meydana getiren hücre, doku, organlar, sistemler ve hareket sisteminin yapıları, anatomik terimler ve kavramlar, düzlemler, eksenler, baş, boyun, gövde, üst ve alt kısımların hareketleri ve harekete katılan kasların kasılması sırasındaki fonksiyonları, meydana getirdikleri eklem hareketleri; sportif hareketlerin kinesiyolojik analizleri.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Dere F. Anatomi Atlası ve Ders Kitabı. 5. baskı, Adana, Nobel Tıp Kitabevi, 2010. Yücel AH. Dere Anatomi Atlası Ders Kitabı. 7.Baskı. Akademisyen Kitabevleri. 2018.
Notlar
Vigue J. Çev.Edi.Oğuz Ö. Asklepios İnsan Anatomi atlası. Akademisyen Kitabevi. 2021.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Anatomi ve hareket ile ilgili terimleri açıklar. |
ÖÇ02 | İnsan organizmasındaki yapıları tanımlayarak sporla ilişkilendirir. |
ÖÇ03 | İnsan vücudu, sistemler, dokular (bağ dokusu, yağ dokusu, kıkırdak doku, kemik dokusu) gibi yapıların fonksiyonlarını bilir. |
ÖÇ04 | Kas (kardiyak iskelet ve düz kaslar), sinir (beyin, omurilik, periferik sinirler) dokularının yapılarını ayırt eder. |
ÖÇ05 | Eklemler ve kinesiyoloji ilişkisini açıklar. |
ÖÇ06 | İnsan vücudu üst eklentilerini (omuz, dirsek, bilek, el) ve fonksiyonlarını karşılaştırır. |
ÖÇ07 | İnsan vücudu alt eklentilerini (kalça eklemi, diz, ayak bileği ve ayak) ve fonksiyonlarını karşılaştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anatomiye giriş ve kemikler hakkında genel bilgiler | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Appendiküler iskelet- Aksiyal iskelet | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Eklemler hakkında genel bilgiler- Üst ekstremite eklemleri | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Gövde eklemleri-Kaslar hakkında genel bilgiler | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Üst ekstremite ve alt ekstremite kasları | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Gövde kasları -Solunum sistemi | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Dolaşım sistemi-Sinir sistemi | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Kasların çalışma ilkeleri-Kas sinir sistemi bağlantısı | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kasın korunma mekanizması-Esnetme ve germe çalışmaları | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kuvvet ve dayanıklılık çalışmaları-Temel biyomekanik kavramlar | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yerçekimi etkileri-Üst ekstremite kasları için esnetme,germe, kuvvetlendirmeve dayanıklılk | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Gövde ve alt ekstremite kasları için esnetme,germe, kuvvetlendirme ve dayanıklılk | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Atma sporlarında anatomik ve biyomekanik analiz | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Uzun atlamada anatomik ve biyomekanik analiz | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |