BDNZ104 Cimnastik

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ104
Ad Cimnastik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SİBEL VURAL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. SİBEL VURAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. SİBEL VURAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Cimnastiğin temelini oluşturan hareketlerin öğretimi ile Temel Jimnastik hareketlerinin grup oluşturarak öğretimi ve Temel Jimnastik aletleri kullanımının öğretimi.

Dersin İçeriği

Tanım, tarihsel gelişimi, temel duruşlar, dizilişler, alan kullanımı, serbest bireysel ve eşli hareketler, aletli bireysel ve eşli hareketler, aletle bireysel ve eşli hareketler, kural, bilgi, uygulama, gözlem yapma, hata tespiti ve öğretim bilgisi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Tüm Branşlarıyla Cimnastik, Y. I. Doğan, Gazi Kitabevi, Ankara, 2022.

Notlar

Artistik Cimnastik Öğretim Metodları, S. Suveren, S. Suveren, Gazi Kitabevi, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır
ÖÇ02 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular.
ÖÇ03 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır.
ÖÇ04 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular.
ÖÇ05 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır
ÖÇ06 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır.
ÖÇ07 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders Salonunun tanıtımı, Cimnastiğe genel bakış ve Cimnastik aletlerinin tanıtımı. uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
2 Düzen Alıştırmaları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
3 Temel duruşlar uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Temel duruşlar ve düzen alıştırmaları grup çalışmaları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
5 Eşli çalışmalar Cimnastik kasası uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 Isınma ve Esneklik çalışmaları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 Ara sınav hazırlık uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav uygulama Yöntem Seçilmemiş
9 Cimnastik labutu uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
10 Tırmanma halatı ve merdiveni uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
11 Trampolin uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
12 Sağlık topu uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
13 İp atlama uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
14 Cimnastik sopası uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 Grup çalışmaları Final Sınavı Hazırlık uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları uygulama Yöntem Seçilmemiş
17 Yarıyıl Sonu Sınavları uygulama Yöntem Seçilmemiş


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.02.2025 02:35