Genel Bilgi
Kod | BDNZ201 |
Ad | Beden Eğitimi - Spor Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Leyla SARAÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL VURAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Etkili ve verimli öğrenmenin sağlanması için farklı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin işe koşulması. Küçük grup çalışmalarının mikro öğretim uygulamaları ile birleştirildiği bu derste, adaylar verdikleri öneriler temelinde, bir öğretim planı hazırlayarak, ortam ve araç-gereçleri düzenleyerek seçtikleri yöntemler ile içeriği öğretirler. Geliştirilen veya kullanılan materyallerin programlı öğretim, bilgisayar destekli, bilgisayar temelli öğretim, online toplulukları vb. teknolojik uygulamalar ile desteklenmesi beklenir. Bu uygulamalar ölçütler temelinde değerlendirilir.
Dersin İçeriği
Genel öğretim metotlarının, PI, CBI, CSCL vb. öğretim teknolojileri uygulamaları ile öğretimde birleştirilmesi için mikro-öğretim uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Demirhan G,(2006) Spor Eğitim Temelleri, Bağırgan Yayımevi Mosston,M.Ashworth(2000)Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi, Ankara
Notlar
Mosston,M.Ashworth(2000)Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi, Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin birbirleri ile esnek birleşiminin sağlandığı uygulamalar sergileme. |
ÖÇ02 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin temel alınan eğitim felsefesi, program tasarımı, öğrenme kuramları ve içerik ile uyumlu uygulamalar sergileme. |
ÖÇ03 | Öğretim stratejileri, yöntem ve teknik uygulamalarını, yazılı materyallere veya bilgisayar temelli, bilgisayar destekli, uzaktan eğitim vb. teknolojik öğretim çevreleri ile esnek şekilde birleştirebilme. |
ÖÇ04 | Yazılı veya çok ortamlı öğrenme kaynaklarının öğretim stratejileri, yöntem ve teknik kullanımları açısından değerlendirebilme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel bilgilerin gözden geçirilmesi ve grupların belirlenmesi | Bilgilerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Grup önerilerinin değerlendirilmesi, yöntemlerin ve içeriklerin belirlenmesi, BDE vb. uygulamaların gözden geçirilmesi | Öneriler için gerekçe metinlerinin yazımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sunuş yolu, soru-cevap, eğitsel oyun | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Gezi-gözlem, misafir konuşmacı, altı şapka | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tartışma teknikleri | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Araştırma-inceleme, deney, mahkeme | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sunuş yolu, gösterip yaptırma | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sunular için gerekli hazırlıklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tam öğrenme, akran öğretimi, oyun 1 | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tam öğrenme, akran öğretimi, oyun 2 | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Drama, örnek olay, beyin fırtınası | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Buluş yolu, benzetim | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İstasyon tekniği, balık kılçığı, beyin fırtınası | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri, sergi | Öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri, sergi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Gözden geçirme, tartışma ve son değerlendirmeler | Gözden geçirme, tartışma ve son değerlendirmeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,08 | ||
AKTS | 3 AKTS |