EFMZ201 Öğretim İlke ve Yöntemleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ201
Ad Öğretim İlke ve Yöntemleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Leyla SARAÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. Leyla SARAÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretim İlke ve Yöntemleri dersi, öğrencilerin öğretim ilke ve yöntemlerini analiz etme, farklı öğretim yaklaşım, model, strateji, yöntem ve teknikleri karşılaştırarak en uygun olanı seçme, seçilene uygun öğretim materyali hazırlama, uygulama ve öğretim süreçlerini etkili bir şekilde yönetme becerilerini geliştirmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği

Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sönmez, V. (2019). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık. Doğanay, A. (2023). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.

Notlar

Kaya, H. İ. Ve Korucuk, M. (2022). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Vizetek Yayıncılık. Ada, S. (2020). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretim ilkelerini açıklar
ÖÇ02 Düşünme becerilerini karşılaştırır
ÖÇ03 Öğretim modellerini ayırt eder
ÖÇ04 Öğretim stratejilerinin özelliklerini karşılaştırmalı olarak açıklar
ÖÇ05 Öğretim yöntemlerini kullanarak ders planı hazırlar
ÖÇ06 Öğretim tekniklerini kullanarak ders planı hazırlar
ÖÇ07 Öğretim model, strateji, yöntem ve tekniklerine uygun hazırladığı ders planlarını uygular
ÖÇ08 Öğrenci özellik ve ihtiyaçlarına uygun öğretim tekniklerini seçerek uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma toplantısı-Öğretim ilkeleri İlk ders için ön hazırlık bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Düşünme becerileri Büşünme becerilerini beden eğitimi alanında örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
3 Öğretim yaklaşım, model, strateji, yöntem ve tekniklerine giriş Öğretim yaklaşım, model, strateji, yöntem ve teknikleri arasındaki farkları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Öğretim modelleri (etkili, temel, basamaklı, probleme dayalı öğretim modelleri) Öğretim modelleri listesi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
5 Öğretim modelleri (yapılandırmacılık, beyin temelli, kuantum, okulda öğrenme modelleri) Yapılandırmacı beden eğitimi yaklaşımına yönelik araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
6 Öğretim modelleri (çoklu zeka, ters-yüz, harmanlanmış, aktif, işbirlikli, okulda, 3E/5E/7E modelleri) 3E/5E/7E modelleri arasındaki farkları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
7 Öğretim yöntemleri Beden eğitimi derslerin kullanılan öğretim yöntemlerini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Konuların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Grupla öğretim teknikleri Grup çalışmalarının güçlü ve sınırlı yönlerini listeleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
10 Problem çözme teknikleri Problem çözme aşamalarını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Anlatım teknikleri Beden eğitimi dersinde anlatımın yer aldığı bölümleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
12 Tartışma teknikleri Beden eğitimi dersinde tartışma tekniği kullanılabilecek konuları belirleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 Aktif öğrenme teknikleri Aktif öğrenmenin özelliklerini araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
14 İşbirlikli öğrenme teknikleri Beden eğitimi dersinde kullanılan işbirlikli öğretim tekniklerini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Anlatım
15 Kavram öğretme teknikleri Kavram haritası hakkında araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 77
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,08
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.02.2025 03:08