Genel Bilgi
Kod | BDNS201 |
Ad | Beden Eğitimi ve Spor Tarihi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL VURAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Eğitime özgü temel kavramlar ve bu kavramların beden eğitimi öğretimiyle ilişkisi, Eğitimi ve Beden Eğitimi öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
Dersin İçeriği
Bir Öğretmen Olarak kendini geliştirme Ders Sunumu.Beden Eğ. Öğretmeninini hak ve sorumlulukları, .Daha iyi bir öğretmen ve antrenör olma. Öğrenmenin Organizasyonu.Öğretim Planları. Spor kültürü ve olimpik eğitim.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Spor Liseleri Beden Eğitimi ve Spor Tarihi 9. ve 12. sınıf, MEB. Türk Spor Tarihi H. İşler.
Notlar
Spor Liseleri Beden Eğitimi ve Spor Tarihi 9. ve 12. sınıf, MEB. Türk Spor Tarihi H. İşler. Spor Liseleri Beden Eğitimi ve Spor Tarihi 9. ve 12. sınıf, MEB.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | lk çağlarda sporu; orta çağlarda halk tabakasının ve köylülerin vücut alıştırmalarını açıklayabilecek ve analiz edebilecektir. |
ÖÇ02 | Olimpiyat felsefesini, geçmişten günümüze olimpiyatları analiz edebilecektir ve yorumlayabilecektir. |
ÖÇ03 | ilk çağlardaki sporu anlayabilecektir, İlk çağlarda beden kültürü ve spor hareketlerini öğrenir, analiz eder, yorumlar ve açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Dünya sporunun tarihsel gelişimi: ilk çağlarda spor; sümerler, asur-babiller, etiler, konularını açıklayabilecek ve yorumlayabilecektir. |
ÖÇ05 | İslam da spor kültürünü ,Türkler de Avcılık sporunu öğrenir, analiz edebilecektir ve yorumlayabilecektir. |
ÖÇ06 | Asya da spor ( Çinliler de, Hintliler de, İran da ) kültürünü öğrenir. Eti, Hitit ve Urartu uygarlıklarında spor kültürünü öğrenir, açıklar, yorumlar. |
ÖÇ07 | Yunanlılar da spor kültürünü öğrenir. Antik Olimpiyatları öğrenir, analiz eder, yorumlar, anlatabilir. |
ÖÇ08 | Modern olimpiyatları öğrenir, olimpiyatlarda ilkler ve enler konularını öğrenir, analiz eder, yorumlar. |
ÖÇ09 | Olimpiyatlarda Türkler konusunu öğrenir, Türklerde Spor Kültürünü ( Binicilik) Öğrenir, Türklerde Spor Kültürünü ( Ok atma) Öğrenir, yorumlar, analiz eder, anlatır. |
ÖÇ10 | Türklerde Spor Kültürünü ( Güreş) Öğrenir. Türkler de Avcılık sporunu öğrenir, anlatır, yorumlar, analiz eder. |
ÖÇ11 | Türklerde yapılan diğer sporlar ( Çevgan, Beyge, cop oyunu, yağlı direk, kabak, vb.) öğrenir, analiz eder, yorumlar, anlatır. |
ÖÇ12 | Beden eğitimi ve spordaki disiplinler arasında ilişki kurabilme, spor bilimlerindeki gelişmeleri takip edebilme, anlar, yorumlar, analiz eder. |
ÖÇ13 | Beden eğitimi ve sporun temel kavramlarını kavrayabilir, Spor bilimleri ile ilgili istihdam alanlarını açıklayabilir, analiz edebilir, yorumlar. |
ÖÇ14 | Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini açıklar, güncel beden eğitimi ve spor yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler açıklar. |
ÖÇ15 | İlgili kavram/kuramların, gerçek hayattaki muhtemel uygulamalarını tartışır ve sunar. İlgili kavramları/kuramları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dünya sporunun tarihsel gelişimi: ilk çağlarda spor; sümerler, asur-babiller, etiler, | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | mısırlılar, yahudiler, iranlılar, çinliler ve hintlilerde spor | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | yunanlılar, romalılar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | orta çağda spor; şövalyelik kurumu, orta çağlarda halk tabakasının vücut alıştırmaları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | orta çağlarda köylü tabakasının vücut alıştırmaları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | yeni ve yakın çağlarda spor | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | hümanizim akımı ve yeni çağların doğuşu | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | hümanizim akımı ve yeni çağların doğuşu,soylu kişi akademilerinde beden eğitimi ve spor | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | soylu kişi akademilerinde beden eğitimi ve spor | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | almanyada halk cimnastiğinin kuruluşu, isveç cimnastiği | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | ingilterede sporun gelişmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | eski türklerde spor | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | cumhuriyet sonrası spor | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | cumhuriyet öncesi ve sonrası spor | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |