Genel Bilgi
Kod | BDNS203 |
Ad | Geleneksel Türk Sporları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen NURİ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen NURİ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Geleneksel Türk Sporlarını Tanımak ve Günümüze Kültür Değeri Olarak Aktarmak
Dersin İçeriği
Geleneksel Türk Sporlarımızın tarihsel boyutu, sosyo-kültürel durumu ile günümüzdeki durumunun değerlendirilmesi ve yeni yaklaşım şekillerinin tartışılması, seçili geleneksel sporların (güreş, cirit, binicilik, kızak vb) uygulanması, organizasyon ve öğretimi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türk Spor Tarihi (Tuncer Kurt, Mahmut KILIÇ, Muhammet Nuri KILIÇ)
Notlar
Ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Unutulmuş olan sporların yeniden canlandırılabilmesine alt yapı sağlayabilir |
ÖÇ02 | Geleneksel spor felsefesini benimseyerek bunu topluma anlatabilme ve yayma becerisine sahip olabilir. |
ÖÇ03 | Geleneksel Türk sporlarının isimlerini ve bu sporlardaki kavramları bilir |
ÖÇ04 | Geleneksel Türk sporlarının genel özelliklerini bilir. |
ÖÇ05 | Geleneksel Türk sporlarlarının tarihsel boyutunu öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Geleneksel Türk Sporlarının tarihsel boyutu | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
2 | Türk spor geleneğinin temel kaynakları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
3 | Geleneksel Türk Sporlarının toplumsal boyutu | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
4 | Türk kültüründe sporun geçirdiği aşamalar | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
5 | Geleneksel Türk Sporlarının özellikleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
6 | Türk spor geleneğinde yer alan sportif aktiviteler | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
7 | Geleneksel Türk Sporlarının modern spor yansımaları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | |
9 | Türklerde Çöğen/Çevgen/Polo sporu ve temel kavramlar (Terimleri ve Deyimleri) | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
10 | Güreş spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
11 | Yağlı güreş spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
12 | Binicilik spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu. | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
13 | Okçuluk spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu. | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
14 | Kılıç sporları dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
15 | Kızak spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavları | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |