Genel Bilgi
Kod | BDNZ204 |
Ad | Beden Eğitimi ve Spor Öğretim Programları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SİBEL VURAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Eğitime özgü temel kavramlar ve bu kavramların beden eğitimi öğretimiyle ilişkisi, Eğitimi ve Beden Eğitimi öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
Dersin İçeriği
Bir Öğretmen Olarak kendini geliştirme Ders Sunumu.Beden Eğ. Öğretmeninini hak ve sorumlulukları, .Daha iyi bir öğretmen ve antrenör olma. Öğrenmenin Organizasyonu.Öğretim Planları. Spor kültürü ve olimpik eğitim.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
müfredat.meb.gov.tr Mosston M.ASworth S(2000)Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan
Notlar
müfredat.meb.gov.tr Mosston M.ASworth S(2000)Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Spor kültürü ve olimpik eğitim programlarını geliştirir ve uygular. |
ÖÇ02 | Etkinliklerin öğretiminde uygun yöntem, teknoloji, araç-gereç ve materyalleri kullanır. |
ÖÇ03 | Sınıf, takım ve okul spor etkinlikleri yönetiminde bilgili ve beceriklidir |
ÖÇ04 | Ders içi ve ders dışı farklı beden eğitimi ve spor etkinlikleri için öğretim planları hazırlar ve uygular. |
ÖÇ05 | Ders içi ve ders dışı farklı beden eğitimi ve spor etkinlikler için etkin ve güvenli öğrenme çevresi oluşturabilir. |
ÖÇ06 | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği için kendini geliştirme becerilerine sahiptir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bir Öğretmen Olarak kendini geliştirme, | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ders Sunumu, | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Farklı Etkinlikler için Öğrenme Çevresi oluşturma, | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Öğrenmenin Organizasyonu. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Öğretim Planları. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Takım, ikili ve bireysel sporların öğretimi, | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ara sınav hazırlık çalışmaları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Öğretim yöntemlerinin sınıf uygulamaları, | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hareket eğitimi ve uygulamaları, | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Beden Eğitimi derslerinde sınıf yönetimi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Buluş yolu, benzetim | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Etkinlikler aracılığı ile Bireysel-sosyal sorumluluk eğitimi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Spor kültürü ve olimpik eğitim | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Beden Eğ. Öğretmeninini hak ve sorumlulukları, .Daha iyi bir öğretmen ve antrenör olma. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |