Genel Bilgi
Kod | BDNS202 |
Ad | Serbest Zaman Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Rekreasyon kavramınıve kapsamını incelemek, spor ile ilişkili rekreasyon etkinliklerinin toplum yaşamı içerisinde öneminive yerini tartışmak. Türkiye'de ve dünyada rekreasyon yönetiminin gelişimini değerlendirmekve rekreasyon yönetimi ile ilgili örnek olayları analiz etmektir.
Dersin İçeriği
Beden eğitimi öğretmen adaylarının serbest zaman değerlendirmeye yönelik bilgi, beceri, değer ve tutum geliştirebilmesi, serbest zaman eğitiminin amacını ve okullardaki önemi; Beden Eğitimi ve Spor dersi öğretim programı kapsamında serbest zaman eğitiminin yeri ve serbest zaman eğitimi uygulama alanları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Karaküçük, S. (2014). Rekreasyon: boş zamanları değerlendirme. Ankara. Erdal Kitabevi.
Notlar
Ramazanoğlu, F., Altungül, O., ve Arzu, Ö.(2004). Sportif Açıdan Rekreasyon Etkinliklerinin Değerlendirmesi. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 3(1), 199-202. Emel, C. (2015). Boş zaman, rekreasyon ve etkinlik turizmi ilişkisi. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 1-17. Tütüncü, Ö. (2012). Rekreasyon ve rekreasyon terapisinin yaşam kalitesindeki rolü. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 23(2), 248-252.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Serbest zaman ile ilgili temel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Serbest zaman yönetimini tartışır |
ÖÇ03 | Serbest zaman yönetimi ile ilgili örnek olayları analiz eder |
ÖÇ04 | Serbest zaman organizasyonunda planlama ve programlamayı bilir |
ÖÇ05 | Serbest zaman etkinlikleri düzenler |
ÖÇ06 | Rekreasyon liderliği yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Zaman, boşzaman ve rekreasyon | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Serbest zamanın bireysel ve toplumsal boyutu | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
4 | Serbest zamanın sınıflandırılması, etkinlik elemanlarının incelenmesi | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
5 | Amaçlarına göre serbest zamanın sınıflandırılması | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Serbest zamana duyulan ihtiyacın nedenleri | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Rekreasyon eğitimi ile genel eğitimin karşılaştırılması | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Serbest zaman alanları | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Serbest zaman veTurizm | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
11 | Serbest zaman ve çevre | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
12 | Rekreasyon etkinliklerinde liderlik | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
13 | Rekreasyon etkinliği düzenleme | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
14 | Çocuklar için rekreasyon etkinliği düzenleme | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
15 | Yaşlılar için rekreasyon etkinliği düzenleme | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |