Genel Bilgi
Kod | BDNS202 |
Ad | Serbest Zaman Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Rekreasyon kavramınıve kapsamını incelemek, spor ile ilişkili rekreasyon etkinliklerinin toplum yaşamı içerisinde öneminive yerini tartışmak. Türkiye'de ve dünyada rekreasyon yönetiminin gelişimini değerlendirmekve rekreasyon yönetimi ile ilgili örnek olaylarıanaliz etmekt
Dersin İçeriği
Zaman, Serbest zaman ve rekreasyon, Rekreasyonun bireyselve toplumsal boyutu, Rekreasyon ve spor.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Karaküçük, S. (2014). Rekreasyon: boş zamanları değerlendirme. Ankara. Erdal Kitabevi.
Notlar
Ramazanoğlu, F., Altungül, O., ve Arzu, Ö.(2004). Sportif Açıdan Rekreasyon Etkinliklerinin Değerlendirmesi. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 3(1), 199-202. Emel, C. (2015). Boş zaman, rekreasyon ve etkinlik turizmi ilişkisi. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 1-17. Tütüncü, Ö. (2012). Rekreasyon ve rekreasyon terapisinin yaşam kalitesindeki rolü. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 23(2), 248-252.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Serbest zaman ile ilgili temel kavramlar ıaçıklar |
ÖÇ02 | Serbest zaman yönetimini tartışır |
ÖÇ03 | Serbest zaman yönetimi ile ilgili örnek olayları analiz eder |
ÖÇ04 | Serbest zaman organizasyonunda planlama ve programlamayı bilir |
ÖÇ05 | Serbest zaman etkinlikleri düzenler. |
ÖÇ06 | Rekreasyon liderliği yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Zaman, boşzaman ve rekreasyon | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Serbest zamanın bireysel ve toplumsal boyutu | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
4 | Serbest zamanın sınıflandırılması, etkinlik elemanlarının incelenmesi | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
5 | Amaçlarına göre serbest zamanın sınıflandırılması | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Serbest zamana duyulan ihtiyacın nedenleri | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Rekreasyon eğitimi ile genel eğitimin karşılaştırılması | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Serbest zaman alanları | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Serbest zaman veTurizm | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
11 | Serbest zaman ve çevre | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
12 | Rekreasyon etkinliklerinde liderlik | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
13 | Rekreasyon etkinliği düzenleme | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
14 | Çocuklar için rekreasyon etkinliği düzenleme | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
15 | Yaşlılar için rekreasyon etkinliği düzenleme | Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |