EFMZ305 Eğitimde Ahlak ve Etik

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ305
Ad Eğitimde Ahlak ve Etik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eğitimde etikle ilgili temel kavram, sorun ve kuramları irdelemek.

Dersin İçeriği

Eğitimde etikle ilgili konular, problemler ve görüşler.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Mustafa Günay, Eğitimde Ahlak ve Etik, Çizgi Kitabevi Yayınları, 2020.

Notlar

İoanna Kuçuradi, Ahlaki Etik ve Etikler, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, 2019.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ahlak, ahlaki ikilem ve ahlaki hassasiyet kavramlarını açıklar.
ÖÇ02 Ahlaki ikilemlerde karar verme teorilerini açıklar.
ÖÇ03 Ahlaki ikilemlerde karar vermeye etki eden faktörleri açıklar.
ÖÇ04 Ahlak ve etik kavramlarını açıklar.
ÖÇ05 Etik, etik türleri ve meslek etiğini açıklar.
ÖÇ06 Dünyada ve Türkiyede meslek etiği ile ilgili durumları açıklar.
ÖÇ07 Öğretmenlik meslek etiğini ve eğitim paydaşlarıyla ilişkilerde etik ilkeleri açıklar.
ÖÇ08 Etik kodları açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ahlak Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Ahlak ve etik Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Meslek etiği Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 öğretmenlik meslek etiği Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 eğitim ve öğrenme hakkı Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Eğitimin paydaşlarıyla etik ilişkiler Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Yöneticiler, veliler ve öğrencilerin etik sorumlulukları Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Etik liderlik Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 okulda etik dışı davranışlar Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Etik ikilemler Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Benzetim, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme
12 Etik karar verme süreci Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Türkiyede kamu yönetimi ve etik Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Okulda etik eğitimi Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Genel değerlendirme eski konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 13 13
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 14 28
Toplam İş Yükü (Saat) 83
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,32
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 08:11