Genel Bilgi
Kod | BDMS304 |
Ad | Eleştirel ve Analitik Düşünme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ERKAN TİYEKLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Eleştirel ve Analitik düşünmeye ilişkin kazanımlar sağlamak
Dersin İçeriği
Temel kavramlar ve tanımlar, düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri, istemli düşünme ve özellikleri, istemli düşünmenin yöntemleri, eleştirel ve analitik düşünme, eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları, eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler, eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı, eleştirel ve analitik okuma, eleştirel ve analitik dinleme, eleştirel ve analitik yazma.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
BARTLETT, D. & P. Cox, (2000), “Critical thinking dispositions of undergraduate physical therapy students: implications for instruction and counseling”, Physiotherapy, Canada, pp. 16–24. BEYER, B.K. (1988), “Developinga thinking skills program”, Boston (MA): Allyn and Bacon
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eleştirel ve Analitik düşünmenin tanımını yapar |
ÖÇ02 | Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel kavram ve ilkeleri bilir |
ÖÇ03 | Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özelliklerini kavrar |
ÖÇ04 | Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel süreçlerin neler olduğunu bilir |
ÖÇ05 | Eleştirel ve Analitik düşünme becerilerinin karşılaştırmasını yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eleştirel ve Analitik düşünmeye ilişkin Temel kavramlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Düşünme Türleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Düşünme Türleri 2 | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Eleştirel Düşünme-I | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Eleştrel Düşünme-II | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka |
6 | Eleştirel Düşünmenin Kapsamı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Eleştirel Düşünme Becerileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Eleştirel Düşünme Stratejileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Eleştirel Düşünmeyi Etkileyen Faktörler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Eleştirel Dinleme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Eleştirel Okuma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Eleştirel Yazma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Eleştirel Okuma ve Yazma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Öğrenci başarısını değerlendirme ve not verme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |