Genel Bilgi
Kod | EFMZ409 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SİBEL VURAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL VURAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Beden egitimi ogretmenligine hazirlik olarak okul deneyimi yapmak
Dersin İçeriği
Beden egitimi ögretmenligi okul deneyimi uygulalari
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Milli Eğitim Müfredat Proğramı. meb.gov.tr
Notlar
Milli Eğitim Müfredat Proğramı. meb.gov.tr
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beden Eğitimi öğretmenliği mesleğine hazır olma |
ÖÇ02 | Ögretmenlik meslegine hazir olma |
ÖÇ03 | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği tecrübesi edinme |
ÖÇ04 | Beden eğitimi ve Spor öğretmeni olmayı öğrenme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okul deneyimi 1 | Konu hazirligi 1 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
2 | Okul deneyimi 2 | Konu hazirligi 2 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
3 | Okul deneyimi 3 | Konu hazirligi 3 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
4 | Okul deneyimi 4 | Konu hazirligi 4 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
5 | Okul deneyimi 5 | Konu hazirligi 5 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
6 | Okul deneyimi 6 | Konu hazirligi 6 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
7 | Okul deneyimi 7 | Konu hazirligi 7 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Konu hazirligi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Okul deneyimi 8 | Konu hazirligi 8 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
10 | Okul deneyimi 9 | Konu hazirligi 9 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
11 | Okul deneyimi 10 | Konu hazirligi 10 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
12 | Okul deneyimi 13 | Konu hazirligi 13 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
13 | Okul deneyimi 14 | Konu hazirligi 14 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
14 | Okul deneyimi 15 | Konu hazirligi 15 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
15 | Okul deneyimi 16 | Konu hazirligi 16 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu hazirligi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu hazirligi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,52 | ||
AKTS | 10 AKTS |