EFMZ409 Öğretmenlik Uygulaması I

10 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ409
Ad Öğretmenlik Uygulaması I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 10 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SİBEL VURAL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SİBEL VURAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik ile ilgili kazanmış oldukları bilgi ve becerileri uygulama okullarında bizzat eğitim öğretim faaliyetlerine katılarak deneyim elde etmelerini sağlamak, böylece öğretmenlik bilgi ve becerilerini geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Milli Eğitim Müfredat Proğramı. meb.gov.tr

Notlar

Milli Eğitim Müfredat Proğramı. meb.gov.tr


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beden Eğitimi öğretmenliği mesleğine hazır olma
ÖÇ02 Ögretmenlik meslegine hazir olma
ÖÇ03 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği tecrübesi edinme
ÖÇ04 Beden eğitimi ve Spor öğretmeni olmayı öğrenme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okul deneyimi 1 Konu hazirligi 1 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
2 Okul deneyimi 2 Konu hazirligi 2 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
3 Okul deneyimi 3 Konu hazirligi 3 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
4 Okul deneyimi 4 Konu hazirligi 4 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
5 Okul deneyimi 5 Konu hazirligi 5 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
6 Okul deneyimi 6 Konu hazirligi 6 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
7 Okul deneyimi 7 Konu hazirligi 7 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
8 Ara Sınav Konu hazirligi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Okul deneyimi 8 Konu hazirligi 8 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
10 Okul deneyimi 9 Konu hazirligi 9 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
11 Okul deneyimi 10 Konu hazirligi 10 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
12 Okul deneyimi 13 Konu hazirligi 13 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
13 Okul deneyimi 14 Konu hazirligi 14 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
14 Okul deneyimi 15 Konu hazirligi 15 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
15 Okul deneyimi 16 Konu hazirligi 16 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu hazirligi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu hazirligi Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 13 13
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 14 28
Toplam İş Yükü (Saat) 238
Toplam İş Yükü / 25 (s) 9,52
AKTS 10 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 08:52