Genel Bilgi
Kod | BDNS401 |
Ad | Savunma Sporları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Savunma sporlarının neler olduğunu bilir, savunma sporlarının neleri kapsadığını bilir.
Dersin İçeriği
Savunma sporları çeşitleri, savunma yöntemelerini inceleme,
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Dinamik Karate Masatoshi Nakayama
Notlar
Karate ilgili Kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Savunma sporlarını genel olarak bilir, tanımlar, tartışır. |
ÖÇ02 | Yakın temasla yapılan savunma sporlarını bilir ve açıklar |
ÖÇ03 | vuruşlu savunma sporlarını bilir ve açıklar, amaçlarını tanımlar |
ÖÇ04 | El tekniklerini içeren savunma sporları |
ÖÇ05 | ayak tekniklerini içeren savunma sporları |
ÖÇ06 | el ve ayak teknklerini birlikte kullanan savunma sporları |
ÖÇ07 | savunma sporlarından örnek çalışmaları bilir |
ÖÇ08 | Savunma sporlarından Karate sporunun incelenmesi temel teknikler |
ÖÇ09 | Kata çalışmalarını bilir yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Savunma sporlarını genel olarak tartışılması | video tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Savunma sporların | video tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
3 | yakın temas savunma sporlarının tartışılması | video tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
4 | vuruşlu savunma sporlarının tartışılması | video tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | el teknikleri nelerdir | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Savunma sporlarında ayak teknikleri nelerdir | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Ayak teknikleri kombinasyonları nelerdir | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | örnek çalışmaları | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | temel tekniklerin anlamı ve uygulanışı | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Savunma sporlarından Karate sporunun incelenmesi temel adımlama teknikleri anlamı | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Karate sporunun incelenmesi el tekniklerinin anlamı ve uygulanışı | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | ayakl tekniklerinin anlamı ve uygulanışı | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
14 | savunma sporlarının amaçları | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Genel olarrak savunma sporlarının amaçlarının yerinde incelenmesi | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama ve açıklama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama ve açıklama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |