BDNZ403 Egzersiz ve Beslenme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ403
Ad Egzersiz ve Beslenme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Yeliz SERİN
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Yeliz SERİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Beslenme ilkeleri, karbonhidratlar, yağlar, proteinler, mineraller, vitaminler ve suyun organizmadaki görevleri, fiziksel performansa etkileri, yarış öncesi, arası ve sonrası beslenme ilkeleri, yaş, cinsiyet ve hastalık durumlarına göre beslenme, sporda ağırlık kontrolünün öğretilmesi amaçlanmıştır

Dersin İçeriği

Temel beslenme ilkeleri, besin öğelerinin (karbonhidrat, yağ, protein, mineral, vitamin, su vb.) organizmadaki fonksiyonları, fiziksel aktivite ve beslenme ilkeleri arasındaki ilişkiler, ergojenik besin destekleri, kilo ve kalp-damar hastalıklarının kontrolünde beslenme, fiziksel aktivitenin rolü ve yeme bozuklukları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders Notu

Notlar

Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel beslenme ilkelerini bilir
ÖÇ02 Temel beslenme ilkelerine dayalı , karbonhidratlar, yağlar, proteinlerin sporcu için önemini bilir
ÖÇ03 Vitaminler ve suyun organizmadaki görevlerini bilir
ÖÇ04 Beslenmenin fiziksel performansa etkilerini bilir
ÖÇ05 Yarış öncesi, arası ve sonrası beslenme ilkelerini bilir; yarış öncesi, arası ve sonrası beslenme ilkelerini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beslenmenin tanımı, önemi, yeterli ve dengeli beslenme Beslenme sağlık ve performans ilişkisi Konu Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Enerji sistemleri (Anaerobik, Aerobik) Konu Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Besin öğeleri Karbonhidratlar Egzersiz öncesinde, esnasında ve sonrasında karbonhidrat alımı konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Proteinler Protein gereksinimi, yetersizliği, fazlalığı Sporcu beslenmesindeki yeri konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yağlar Görevleri Sporcu beslenmesindeki yeri konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Vitaminler konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Mineraller konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav arasınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Su, önemi, sıvı gereksinimi konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kas glikojen yüklenmesi konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Aktivite öncesi esnası ve sonrasında beslenme konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Sporcularda kilo sorunları konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Ergojenik yardım konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Mekanik ve biyomekanik yardımlar değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Doping, tanımı, tarihçesi, zararları Doping sınıflaması değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 08:30