Genel Bilgi
Kod | BDNZ405 |
Ad | Eğitsel Oyunlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Beden egitimi ve sporda egitsel oyunun onemi
Dersin İçeriği
Beden Egitimi ve spor dersi ogretiminde egitsel oyunlar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006
Notlar
Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Egitsel oyunun ozelliklerini bilme |
ÖÇ02 | Egitsel oyularin faydalarini bilme |
ÖÇ03 | Egitsel oyunlarin çesitlerini bilme |
ÖÇ04 | Eğitsel oyunun kullanldığı yerleri bilme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitsel oyunun tanımı ve tarihçesi | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Oyunun hedef ve amacı, oyun öğretimi ve öğretimin amacı | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri; -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal gelişim | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Duygusal gelişim | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Zihinsel gelişim | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Oyun seçimi ve öğretimi, oyun uygulamaları | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Oyun ortamı ve aletleri, oyun uygulamaları | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Oyunların gruplandırılması, oyun uygulamaları | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Oyunda öğretmenin dikkat etmesi gereken noktalar, oyun uygulamaları | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Oyunlarda güvenlik önlemleri, oyun uygulamaları | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Oyun öğretiminin planlanması | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması A | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması B | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |