Genel Bilgi
Kod | BDNZ404 |
Ad | Sağlıklı Yaşam İçin Egz.Programlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET VURAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öprencilerin sağlıklı yaşam için egzersiz programlamasına dair temel olarak bilgi kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Fiziksel hareketsizliğin yol açtığı sağlık sorunları konusunda bilgi sahibi olmasını ve sağlıklı bir yaşamın sürdürülebilmesi için egzersiz programı hazırlayabilecek bilgi ve becerileri kazanmak. Bu ders kapsamda ülkemizde de sık görülen ve hareketsiz yaşam ile doğrudan ilişkisi olan hastalıklar hakkında genel bir bilgiye sahip olunacak ve bu hastalıkların önlenmesi için hazırlanacak egzersiz programlarının genel ilkeleri, sağlıkla ilgili uygunluk bileşenlerinin söz konusu hastalarla ilişkisi ve bu bileşenlerin nasıl geliştirileceği konularda bilgi ve beceri sahibi olacaklardır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dündar, U. (2003). Antrenman teorisi. Nobel Yayın Dağıtım.
Notlar
Bayraktar, B., ve Kurtoğlu, M. (2009). Sporda performans, etkili faktörler, değerlendirilmesi ve artırılması. Klinik Gelişim Dergisi, 22(1), 16-24.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlıklı yaşamın önemi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Temel hareket becerileri hakkında bilgi kazanır. |
ÖÇ03 | Sağlıklı yaşam için temel düzey egzersiz programı hazırlamayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Farklı yaş grupları için sağlıklı yaşam egzersizlerinin temellerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlıklı Yaşam İçin Egz.Programlamanın temelleri | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Aralıklı antrenman yöntemleri ve antrenman program amaçları | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Aralıklı antrenman yöntemleri ve planlanması | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | yaşlara göre antrenman planlama | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Farklı yaş gruplarına göre antrenman planlanması. | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | yürüyüş egzersizi planlama ve nabız aralıkları hesaplama | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | koşu egzersizleri vplanlama ve nabız aralıkları hesaplama | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | ağırlık çalışmaları piramidal çalışma prensipleri | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | birim kuvvat ve devamlılığı piramidi | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | çabuk kuvvet ve devamlılığı pramidi | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | istasyon çalışma prensipleri | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | üçlü istasyon çalışmaları | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | antrenman bilgisi yardımcı aletler kullanımı | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | çesitli testler ve ölçümler | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |