IHS235 Öğretim İlke ve Yöntemleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IHS235
Ad Öğretim İlke ve Yöntemleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi AHMET BEKEN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi AHMET BEKEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi AHMET BEKEN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi AHMET BEKEN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretimin uygulama sürecinde dikkat edilmesi gereken özellikler doğrultusunda derslerin kazanımlarına uygun öğretim strateji, yaklaşım, yöntem ve teknikleri doğru olarak belirleyebilmektir.

Dersin İçeriği

Öğretim İlke ve Yöntemlerinin amacı, muhtevası ve önemi, program içerisindeki yeri, eğitim bilimleriyle ilgili diğer disiplinlerle ilişkisi, öğrenme ve öğretme ilkeleri, modeller, kuramlar, yaklaşımlar, stratejiler, yöntem ve teknikler.

Dersin Ön Koşulu

Eğitim Bilimlerine Giriş dersinde işlenen temel kavramlardan ve eğitim felsefelerinden haberdar olmak, Program Geliştirme kapsamında işlenen programın temel unsurları ile hedeflerin/amaçların dikey ve yatay boyutta nasıl sınıflandırıldığını bilmek.

Kaynaklar

1. Onur Köksal-Bünyamin Atalay, Öğretim İlke ve Yöntemleri. 2. Ahmet Doğanay ve diğerleri, Öğretim İlke ve Yöntemleri. 3. Veysel Sönmez, Öğretim İlke ve Yöntemleri. 4. Derste işlenen konulara ait makale, kitap bölümü, ders notu ve slaytlar.

Notlar

1. Derste işlenen konularla ilgili videolar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitim programının tanımını, öğelerini ve önemini açıklar
ÖÇ02 Öğretim amaçlarının önemini, sınıflamasını ve amaç yazmada dikkat edilecek unsurları tartışır.
ÖÇ03 Bilişsel/Duyuşsal/Devinimsel alanda, belirtilen bir konuda istenen düzeye uygun kazanımlar oluşturur.
ÖÇ04 İçeriği öğretim için düzenlemenin temel ilkelerini ve önemini açıklar.
ÖÇ05 Öğretim sürecinde dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri sıralar.
ÖÇ06 Öğrenme-Öğretme strateji ve modellerini açıklar
ÖÇ07 Eğitimde kullanılan belli başlı öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar.
ÖÇ08 Öğretimde kullanılan çağdaş yaklaşımları açıklar
ÖÇ09 Öğretimin planlanması ve uygulanması sürecinde dikkat edilecek ilkeleri listeler
ÖÇ10 Edindiği öğretim becerileri doğrultusunda, öğretim ilkelerini dikkate alarak bir ders planlar ve uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel Kavramlar; Sistem Olarak Eğitim, Eğitim, Öğrenme, Öğretim, Eğitim Programı, Program Geliştirme. Konuyla ilgili makalelerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Öğretim Amaçlarının Belirlenmesi ve İfade Edilmesi Kitaptaki ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Eğitim ve Öğretimin Temel İlkeleri İlgili makalelerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Öğretim Amaçlarına Uygun İçeriğin Seçimi ve Düzenlenmesi Öğretim amaçlarına uygun içerik seçimiyle ilgili örnek hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Öğretme Öğrenme Strateji, Model ve Yaklaşımları Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Öğretim Stratejileri Öğretim stratejisine uygun örnek hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Öğrenme Stratejileri Kitabın ilgili bölümlerinin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Eğitim-Öğretim Kuram ve Modelleri Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Davranışçı/Geleneksel Kuramlar Kuramlarla ilgili kavram haritasının oluşturulması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Tartışma
11 Bilişsel Kuramlar Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Öğretim Yöntemleri Ders kitabının ilgili bölümleriyle ilgili uygulama yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğretim Teknikleri Ders notları ve slaytlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Anlatma ve Tartışma Teknikleri Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğretimin Planlanması ve Uygulanması Ders planı hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Final Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 10:05