Genel Bilgi
Kod | ILH220 |
Ad | Dinler Tarihi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin müslüman dünyada ve Batıda yapılan dinler tarihi çalışmalarını tanımasını; dinlerin temel inanç ve pratiklerini kavramasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışı; din kelimesinin kökeni ve din/dinlerin mahiyeti; dinin tanımı ve din tasnifleri; ve yaşayan dünya dinleri hakkında bilgilendirme
Dersin Ön Koşulu
Kaynakları okuma
Kaynaklar
Dinler Tarihi, Prof. Dr. Abdurrahman KÜÇÜK
Notlar
Yaşayan Dünya Dinleri, Ana hatlarıyla Dinler Tarihi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci; din, tarih ve dinler tarihi kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | İslamda ve Batıda yapılan Dinler Tarihi çalışmalarını ana hatlarıyla değerlendirir. |
ÖÇ03 | Dinin, insanlık tarihi içindeki yerini ve önemini kavrar. |
ÖÇ04 | Yaşayan dinlerin temel inançlarını, dini uygulamalarını ve ahlaki prensiplerini özümser. |
ÖÇ05 | Örnek metinler çerçevesinde incelediği dinlerin kutsal kitaplarındaki temel öğretileri ve mesajları değerlendirir. |
ÖÇ06 | Dinleri benzer, farklı ve ortak noktaları açısından karşılaştırabilir. |
ÖÇ07 | Dinlerde ortaya çıkan ayrışma olgusunu ve bütünleştirici ortak ilkeleri analiz edebilir. |
ÖÇ08 | Dinlerde ortaya çıkan geleneksel ve modern yapıları, yeni eğilimleri yorumlayabilir. |
ÖÇ09 | Diğer din mensuplarıyla bilgiye dayalı sağlıklı bir diyalog kurma ilkelerinin gereğini uygulayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Din ve Tarih | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Dinler Tarihi, Din ve İnsan | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İlkel Kabile Dinleri | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Çin Dinleri I | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Çin Dinleri II | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Japon Dinleri | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Türk Dinleri | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Maniheizm | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sabiilik | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Zerdüştlük | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Hinduizm | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Caynizm ve Sihizm | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Buddizm I | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Buddizm II | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |