IHS460 Dünyada Din Eğitimi ve Öğretimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IHS460
Ad Dünyada Din Eğitimi ve Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi AHMET BEKEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerde Dünya Ülkelerinden örneklerle din-devlet ilişkileri ve din eğitimi konularında araştırmaya dayalı bir temel oluşturmak; öğrencilerin çeşitli dünya ülkelerinde din-devlet ilişkileri ve din eğitimine farklı yaklaşımlar hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve bu hususlarda değerlendirme yapabilme kabiliyetlerini geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Okulda Din eğitimi ve Öğretimi tartışmaları, farklı ülkelere göre din derslerinin statüsü, din eğitimi ve öğretiminde modeller/yaklaşımlar, dine/mezhebe dayalı öğrenme/öğretme yaklaşımı, confensional, dine/mezhebe daayalı olmayan öğrenme/öğretme yaklaşımı: non-confessional, din(ler)le ilgili bilgilerin başka derslerde verildiği model, bazı dünya ülkelerinde din eğitimi ve öğretimi uygulamaları, Avrupa ülkelerinde din eğitimi ve öğretimi, Amerika'da din eğitimi ve öğretimi, Uzak Doğu ve Asya'da din eğitimi ve öğretimi, Ortadoğu ülkelerinde din eğitimi ve öğretimi, Türkiye'deki din eğitimi ile diğer bazı ülkelerdeki uygulamaların karşılaştırılması

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir ön koşul gerektirmemektedir.

Kaynaklar

İlyas Çelebi, (ed.), Avrupa Birliği Sürecinde Dinî Kurumlar ve Din Eğitimi, İstanbul: Ensar Neşriyat, 2007. Ali Köse-Talip Küçükcan, (ed.), Avrupa Birliği Ülkelerinde Din-Devlet İlişkisi, İstanbul: İSAM Yayınları, 2008. Mehmet Bahçekapılı, Avrupa'da Din Eğitimi, İstanbul: Önder Yayınları, 2012.

Notlar

Recep Kaymakcan, Günümüz İngiltere'sinde Din Eğitimi, İstanbul: Dem Yayınları, 2004.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dünyada din eğitimi bağlamında din-devlet İlişkilerini açıklayabilir.
ÖÇ02 Dünyada günümüz din öğretimi yaklaşımlarını ve bu yaklaşımlarla ilgili belli başlı problemleri analiz edebilir.
ÖÇ03 Dünya ülkelerinde bilhassa Avrupa ülkelerinde kilise ve devlet arasındaki ilişkinin din eğitimi politikasına etkisini açıklayabilir.
ÖÇ04 Dünyada din eğitimi ve öğretiminde uygulanan yöntem ve teknikleri tanımlayabilir.
ÖÇ05 Mezhebe dayalı olan ve mezhebe dayalı olmayan din eğitimi yaklaşımlarının temel özelliklerini açıklayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Din Eğitimi ve Öğretimi Modelleri Konu ile ilgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Almanya ve Fransa'da din-devlet ilişkisi ve din eğitimi Konu ile ilgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İngiltere ve İrlanda'da din devlet ilişkisi ve din eğitimi Konu ile ilgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Avusturya, Macaristan, Slovakya ve İsviçre'de din devlet ilişkisi ve din eğitimi Konu ile ilgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Hollanda, Belçika, Polonya ve Çekya'da din devlet ilişkisi ve din eğitimi Konu ile ilgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Danimarka, Norveç ve İsveç'te din-devlet ilişkisi ve din eğitimi Konu ile ilgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İspanya, Portekiz ve İtalya'da din-devlet ilişkisi ve din eğitimi Konu ile ilgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
9 Bosna-Hersek, Hırvatistan, Sırbistan ve Yunanistan'da din devlet ilişkisi ve din eğitimi Konu ile ilgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Romanya, Moldova ve Ukrayna'da din devlet ilişkisi ve din eğitimi Konu ile ilgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Amerika ve Kanada'da din devlet ilişkisi ve din eğitimi Konu ile ilgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Japonya ve Çin'de din devlet ilişkisi ve din eğitimi Konu ile ilgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Türki Cumhuriyetlerde din devlet ilişkisi ev din eğitimi Konu ile ilgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Ürdün, Suudi Arabistan, fas ve Tunus'ta din devlet ilişkisi ve din eğitimi Konu ile ilgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İran, hindistani Pakistan ve Malezya'da din devlet ilişkisi ve din eğitimi Konu ile ilgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 81
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,24
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 11:18