Genel Bilgi
Kod | SNFS323 |
Ad | Müzik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Notaların yerleri, notaların süreleri ritmik okuma, solfej okuma, orff çalgıları, çocuklar için şarkıların düzenlenmesi, şarkı oyun, müzik, dans, drama ve konuşma ilişkisi, İlkokul müzik programı ile ilgili etkinlik uygulamaları.
Dersin İçeriği
Notaları ve değerlerini tanıyabilme, ulusal ve nitelikli çocuk şarkılarını orff çalgılarına düzenleyerek dağarcık oluşturabilme, ritim çalgıyı şarkı öğretiminde etkili kullanabilme, oyun, müzik, dans, drama ve konuşma ilişkisini kurabilme, müziksel beğeniyi geliştirebilme, sesini konuşurken ve müzik yaparken güzel ve etkili kullanabilme. İstiklal marşını doğru söyleme ve yönetme.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Blok flüt metodu (Besim Akkuş- Selçuk Yıldırım)-Şarkı Dağarcığı ( Hilmi Seyrek)
Notlar
çocuk şarkıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Milli marşımız olan İstiklal Marşı’nı doğru söyler ve yönetir |
ÖÇ02 | Porte üzerinde notaların yerlerini ve sürelerini bilir |
ÖÇ03 | 2/4 ve 4/4'lük bir çocuk şarkısının ritim çalışmasını ve solfejini yapar, sınıfa yöneterek söyletir. |
ÖÇ04 | Basit bir çocuk şarkısına çalgı ile eşlik eder |
ÖÇ05 | Müzik öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri bilir |
ÖÇ06 | Çevresinde bulunan sanat etkinliklerini takip eder |
ÖÇ07 | Geleneksel müzik kültüründe bulunan tekerlemeleri söyler |
ÖÇ08 | Geleneksel müzik kültüründe bulunan halk şarkılarını, türkülerini uygun şekilde söyler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. | 1 |
PÖÇ24 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. | 2 |
PÖÇ25 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır. | |
PÖÇ26 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Müzikte kullanılan temel kavramlar | ilgili kaynaklar okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Teorik müzik bilgileri | nota ve anahtar yazılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Tekerlemeler | Körebe-mıstık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Tekerlemeler 1 | kayıkçı-ağustosböceği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
5 | Ses değiştirici işaretler | Saymaca | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Hız ve gürlük terimleri | yağmur yağıyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Müzik öğretiminde kullanılan yöntemler | ilgili kaynak okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | İstiklal Marşı nın kabulü, söz yazarı, bestecisive sözleri | lgilikaynak okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
10 | İstiklal Marşı nın solfeji | ilgili kaynak okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | İstiklal Marşı nın sözlerive yönetimi | 4/4 vuruşlar çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
12 | Nüanslar | Çocuk şarkıları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Müzikve yaratıcı drama | Ritm ve devinim | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Gösteri |
14 | Çocuk şarkılarını söyleme ve yönetme I | Çocuk şarkıları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
15 | Çocuk şarkılarını söyleme ve yönetme | Çocuk şarkıları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |