Genel Bilgi
Kod | SNFZ304 |
Ad | Matematik Öğretimi 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EMEL ÇİLİNGİR ALTINER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Hatice Beyza ALBAYRAK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına ilkokul matematik içeriğinin kesir sayıları, kesir sayılarla dört işlem, geometri, grafik ve veri işleme öğretimi konularındaki temel kavram ve becerileri etkinlik temeline dayalı çalışmalarla kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Kesir kavramı, kesir kavramının öğretimi, kesir sayılarla dört işlem öğretimi, geometrinin kuruluşu, temel geometrik şekil ve cisimlerin özellikleri, bilgi toplama, istatistik ve olasılık kavramlarının öğretiminde ilk basamaklar,ve bu içeriklerin uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Matematik Öğretimi I dersini almış olmak.
Kaynaklar
İlkokulda Matematik Öğretimi, Veli TOPTAŞ, Sinan OLKUN, Sıtkı ÇEKİRDEKÇİ, Mehmet Hayri SARI, Editör, Vize Yayıncılık, 2020 Yorulmaz, A. (2023). İlkokulda Matematik Eğitimi Okumaları, Nobel yayıncılık
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kesirlerin öğretimini açıklar |
ÖÇ02 | Kesirlerle ilgili etkinlikleri planlar ve uygular |
ÖÇ03 | Kesirlerde dört işlemin öğretimini açıklar |
ÖÇ04 | Kesirlerde dört işlemin öğretimi ile ilgili etkinlikleri planlar ve uygular |
ÖÇ05 | Ölçüler ve öğretimini açıklar |
ÖÇ06 | Ölçüler ve öğretimi ile ilgili etkinlikleri planlar ve uygular |
ÖÇ07 | Çocukta geometrik düşüncenin gelişimini açıklar |
ÖÇ08 | Temel geometrik şekil ve cisimlerin özelliklerini açıklar |
ÖÇ09 | Uzunluk, Alan ve Hacim ölçme öğretimini açıklar |
ÖÇ10 | Bilgi toplama tekniklerini açıklar |
ÖÇ11 | Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirmeyi ve çoklu ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. | 5 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. | 2 |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. | 2 |
PÖÇ24 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. | 2 |
PÖÇ25 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır. | |
PÖÇ26 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kesirlerin öğretimi, kesirlerle ilgili etkinliklerin planlanması uygulanması değerlendirilmesi | Kaynak kitaptan ilgili bölüm okunması (Tarım ve Hacıömeroğlu, 2019)) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kesirlerde dört işlemin öğretimi I | Kaynak kitaptan ilgili bölüm okunması (Tarım ve Hacıömeroğlu, 2019)) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kesirlerde dört işlemin öğretimi II | Kaynak kitaptan ilgili bölüm okunması (Tarım ve Hacıömeroğlu, 2019)) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kesirlerde dört işlemin öğretimi ile ilgili etkinliklerin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi | Kaynak kitaptan ilgili bölüm okunması (Tarım ve Hacıömeroğlu, 2019)) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
5 | Ölçüler ve öğretimi ile ilgili etkinliklerin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi | Kaynak kitaptan ilgili bölüm okunması (Tarım ve Hacıömeroğlu, 2019)) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
6 | Geometrinin kuruluşu ve çocukta geometrik düşüncenin gelişimi ve temel geometrik şekil ve cisimlerin tanıtılması | Kaynak kitaptan ilgili bölüm okunması (Tarım ve Hacıömeroğlu, 2019)) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Çevre, alan ve hacim hesaplamalarının öğretimi | Kaynak kitaptan ilgili bölüm okunması (Tarım ve Hacıömeroğlu, 2019)) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Bilgi toplama teknikleri, istatistik ve olasık öğretimi | Kaynak kitaptan ilgili bölüm okunması (Tarım ve Hacıömeroğlu, 2019)) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
10 | Grup çalışmaları (proje sunumları) I | Farklı kaynaklardan yararlanarak ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
11 | Grup çalışmaları (proje sunumları) II | Farklı kaynaklardan yararlanarak ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
12 | Grup çalışmaları (proje sunumları) III | Farklı kaynaklardan yararlanarak ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
13 | Grup çalışmaları (proje sunumları) IV | Farklı kaynaklardan yararlanarak ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
14 | Grup çalışmaları (proje sunumları) V | Farklı kaynaklardan yararlanarak ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
15 | Değerlendirme | Farklı kaynaklardan yararlanarak ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |