Genel Bilgi
Kod | SYB313 |
Ad | İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersde, çeşitli felsefi ve pratik yaklaşımların tanıtılarak, etik ve ahlak açısından doğru-yanlış tanımlamaları, iletişimsel eylemler, mesleki kural ve davranışlar, toplumsal değişim ve etik, popüler kültür ve etik konuları işlenecektir ve sosyal sorumluluk çalışmaları incelenerek sosyal sorumluluk projeleri yazılacaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, etik kuramları tarihçesine bakış, farklı yaklaşımlar: deontolojik-teleolojik etik, sosyal sorumluluk araştırmaları, sosyal sorumluluk projesi yazma örnek konu seçimleri ve araştırma olanakları ve proje sunuşları biçiminde işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çetin Bektaş. (2022). İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk. 1. Basım. Beta Yayınları.
Notlar
Ders Sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
ÖÇ02 | Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
ÖÇ03 | Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazandırır. |
ÖÇ04 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ05 | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir. |
ÖÇ06 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
ÖÇ07 | Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
ÖÇ08 | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
ÖÇ09 | Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
ÖÇ10 | Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
ÖÇ11 | Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
ÖÇ12 | Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
ÖÇ13 | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
ÖÇ14 | Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahip olur. |
ÖÇ15 | Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve gerek duyduğunda araştırma yapabilme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel çerçevesi anlatılır | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İş ahlakı ve sosyal sorumluluk kuramları tarihçesine bakış | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sorumluluk ve Ahlak kavramlarının tanımı | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sosyal Sorumluluk kavramının tanımı | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama |
5 | Sosyal Sorumluluk piramidinin açıklanması | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Açıklanması | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | etik ilkeler ve kuramlar | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders Notlarını Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sporda etik ilkeler | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Sporda sosyal sorumluluk uygulamaları | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sosyal Sorumluluk piramidinin spor açısından incelenmesi | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sporda sosyal sorumluluk Projelerinin incelenmesi | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Sosyal sorumluluk projesinin yazılma aşamalarının anlatılması | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Örnek sosyal sorumluluk projelerinin incelenmesi | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
15 | Örnek Sosyal sorumluluk projesi yazma | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | Ders Notlarını Okuma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final Sınavı | Ders Notlarını Okuma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |