SYB311 Herkes İçin Yaşam Boyu Spor

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SYB311
Ad Herkes İçin Yaşam Boyu Spor
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet METİN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Mehmet METİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin, herkes için sporun temel bilgilerini ve uygulamalarını öğrenmeleridir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini herkes için sporun amaçları, egzersizin tanımı, çeşitleri ve sağlık için egzersiz uygulaması oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

ÖZTÜRK, M. A., & GÖNÜLATEŞ, S. (Eds.). (2019). Herkes İçin Spor ve Wellness Araştırmaları. Akademisyen Kitabevi.

Notlar

Güzel, P. (2011). Herkes için spor anlayışı çerçevesinde olimpik dayanışma programlarının uygulamaları ve olimpik değerlerin incelenmesi. Parlak, M. A. (2019). Herkes için spor organizasyonlarında orman koşularına katılanların spora başlama nedenleri ve beklentileri (İstanbul ormanları örneği) (Master's thesis, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, herkes için spor ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Öğrenci, herkes için sporun önemini tanımlar.
ÖÇ03 Öğrenci, herkes için sporun sağlık üzerindeki etkisini analiz eder.
ÖÇ04 Öğrenci, herkes için sporun tarihçesini tanımlar.
ÖÇ05 Öğrenci, beslenme ve egzersiz ilişkisini açıklar.
ÖÇ06 Öğrenci, egzersiz değişkenlerini açıklar.
ÖÇ07 Öğrenci, egzersiz çeşitlerini tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Herkes için sporun tanımı ve tarihsel gelişimi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Herkes için sporun amaçları ve felsefesi dünyada ve Türkiye de anlayışı İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Egzersizin tanımı,çeşitleri ,nerede ,nasıl ,ne kadar ve nerede ve hangi şiddette egzersiz İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
4 Doğru egzersiz bir ilaçtır açıklanması konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
5 Egzersiz bedeniniz ve sağlınınız üzerinde etkileri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Sağlık için yürüyüş ve koşu egzersizleri uygulaması uygulamaya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
7 Dengeli ve düzenli beslenmeyle ilgili temel bilgiler İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınav sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
9 Beslenme ve egzersiz ilişkisi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Kilo yönetimi,kilo nasıl verilir ve Obezite konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
11 Sağlıklı yaşam ve sağlıklı yaşlanma hakkında temel bilgiler konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 Sağlık için spor uygulaması yavaş tempolu koşu ve yürüyüş uygulaması uygulamaya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Direnç egzersizleri uygulaması uygulamaya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Sağlık için tekrar egzersiz uygulaması yürüyüş ve yavaş tempolu koşu. uygulamaya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Sağlık için tekrar egzersiz uygulaması yavaş tempolu koşu. uygulamaya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.02.2025 07:34