Genel Bilgi
Kod | SYB311 |
Ad | Herkes İçin Yaşam Boyu Spor |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet METİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet METİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin, herkes için sporun temel bilgilerini ve uygulamalarını öğrenmeleridir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini herkes için sporun amaçları, egzersizin tanımı, çeşitleri ve sağlık için egzersiz uygulaması oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ÖZTÜRK, M. A., & GÖNÜLATEŞ, S. (Eds.). (2019). Herkes İçin Spor ve Wellness Araştırmaları. Akademisyen Kitabevi.
Notlar
Güzel, P. (2011). Herkes için spor anlayışı çerçevesinde olimpik dayanışma programlarının uygulamaları ve olimpik değerlerin incelenmesi. Parlak, M. A. (2019). Herkes için spor organizasyonlarında orman koşularına katılanların spora başlama nedenleri ve beklentileri (İstanbul ormanları örneği) (Master's thesis, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, herkes için spor ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Öğrenci, herkes için sporun önemini tanımlar. |
ÖÇ03 | Öğrenci, herkes için sporun sağlık üzerindeki etkisini analiz eder. |
ÖÇ04 | Öğrenci, herkes için sporun tarihçesini tanımlar. |
ÖÇ05 | Öğrenci, beslenme ve egzersiz ilişkisini açıklar. |
ÖÇ06 | Öğrenci, egzersiz değişkenlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Öğrenci, egzersiz çeşitlerini tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Herkes için sporun tanımı ve tarihsel gelişimi | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Herkes için sporun amaçları ve felsefesi dünyada ve Türkiye de anlayışı | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Egzersizin tanımı,çeşitleri ,nerede ,nasıl ,ne kadar ve nerede ve hangi şiddette egzersiz | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Doğru egzersiz bir ilaçtır açıklanması | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
5 | Egzersiz bedeniniz ve sağlınınız üzerinde etkileri | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sağlık için yürüyüş ve koşu egzersizleri uygulaması | uygulamaya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
7 | Dengeli ve düzenli beslenmeyle ilgili temel bilgiler | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Beslenme ve egzersiz ilişkisi | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Kilo yönetimi,kilo nasıl verilir ve Obezite | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Sağlıklı yaşam ve sağlıklı yaşlanma hakkında temel bilgiler | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Sağlık için spor uygulaması yavaş tempolu koşu ve yürüyüş uygulaması | uygulamaya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Direnç egzersizleri uygulaması | uygulamaya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Sağlık için tekrar egzersiz uygulaması yürüyüş ve yavaş tempolu koşu. | uygulamaya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sağlık için tekrar egzersiz uygulaması yavaş tempolu koşu. | uygulamaya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |