Genel Bilgi
Kod | SYB404 |
Ad | Rekreasyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, rekreasyonun temel kavramlarını, tarihsel gelişimini, bireysel ve toplumsal önemini, rekreasyon yönetimi ve organizasyon süreçlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Rekreasyon dersi, öğrencilere fiziksel, zihinsel ve sosyal iyilik hallerini destekleyen eğlenceli ve anlamlı etkinlikler ile rekreasyonel aktivitelerin rolünü öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği, zaman, boş zaman, serbest ve rekreasyon kavramları, rekreasyonun bireysel ve toplumsal boyutu, rekreasyon ihtiyacı, rekreasyonun sınıflandırılması, rekreatif etkinliklere katılımın faydaları, rekreasyonda liderlik ve rekreatif etkinlik planlama ve uygulama konularını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Karaküçük, S. (2014). Rekreasyon: boş zamanları değerlendirme. Ankara. Erdal Kitabevi.
Notlar
Ramazanoğlu, F., Altungül, O., ve Arzu, Ö.(2004). Sportif Açıdan Rekreasyon Etkinliklerinin Değerlendirmesi. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 3(1), 199-202. Emel, C. (2015). Boş zaman, rekreasyon ve etkinlik turizmi ilişkisi. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 1-17. Tütüncü, Ö. (2012). Rekreasyon ve rekreasyon terapisinin yaşam kalitesindeki rolü. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 23(2), 248-252.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Rekreasyon ile ilgili temel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Rekreasyon yönetimini oluşturan konuları tartışır |
ÖÇ03 | Rekreasyon yönetimi ile ilgili örnek olayları analiz eder |
ÖÇ04 | Rekreasyon yönetiminde planlama ve programlama yapar |
ÖÇ05 | Rekreatif etkinlik düzenler. |
ÖÇ06 | Rekreasyon liderliği yapar. |
ÖÇ07 | Rekreasyon bireysel, toplumsal, ekonomik faydalarını sıralar. |
ÖÇ08 | Rekreasyona katılımın fiziksel, zihinsel, psikolojik ve sosyal faydalarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Zaman, boş zaman ve rekreasyon | Temel rekreatif kavramlarla ilgili makale okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Rekreasyonun bireysel ve toplumsal boyutu | Rekreasyonun bireysel ve toplumsal önemini açıklayan makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Rekreasyon özelliklerinin sınıflandırılması, etkinlik elemanlarının incelenmesi | Dünyada rekreatif faaliyetlerle ilgili videolar izleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | Amaçlarına göre rekreasyonun sınıflandırılması | Farklı amaçlarla yapılan rekreatif etkinliklere dair video izleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Örnek Olay, Anlatım |
6 | Rekreasyona duyulan ihtiyacın nedenleri | Rekreasyon ihtiyacı ile ilgili kitap bölümleri ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Rekreasyon eğitimi ile genel eğitimin karşılaştırılması | Rekreasyon eğitiminin önemi konulu makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Rekreasyon alanları | Dünyadaki ünlü rekreasyon alanları ile ilgili videolar izleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım |
10 | Rekreasyon veTurizm | Turizm rekreasyonu ile ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Rekreasyon yönetimi | Rekreasyon yönetimi ile ilgili kitap bölümü ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
12 | Rekreasyon etkinliklerinde liderlik | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Rekreasyon etkinliği düzenleme | Rekreatif etkinlik videoları izleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Birinci Grup Rekreasyon etkinliği düzenleme | Rekreasyon planlama ve yönetimi konulu video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | İkinci Grup Rekreasyon etkinliği düzenleme | STK'larda rekreatif etkinliklere dair video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |