SYB404 Rekreasyon

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SYB404
Ad Rekreasyon
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, rekreasyonun temel kavramlarını, tarihsel gelişimini, bireysel ve toplumsal önemini, rekreasyon yönetimi ve organizasyon süreçlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Rekreasyon dersi, öğrencilere fiziksel, zihinsel ve sosyal iyilik hallerini destekleyen eğlenceli ve anlamlı etkinlikler ile rekreasyonel aktivitelerin rolünü öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, zaman, boş zaman, serbest ve rekreasyon kavramları, rekreasyonun bireysel ve toplumsal boyutu, rekreasyon ihtiyacı, rekreasyonun sınıflandırılması, rekreatif etkinliklere katılımın faydaları, rekreasyonda liderlik ve rekreatif etkinlik planlama ve uygulama konularını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Karaküçük, S. (2014). Rekreasyon: boş zamanları değerlendirme. Ankara. Erdal Kitabevi.

Notlar

Ramazanoğlu, F., Altungül, O., ve Arzu, Ö.(2004). Sportif Açıdan Rekreasyon Etkinliklerinin Değerlendirmesi. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 3(1), 199-202. Emel, C. (2015). Boş zaman, rekreasyon ve etkinlik turizmi ilişkisi. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 1-17. Tütüncü, Ö. (2012). Rekreasyon ve rekreasyon terapisinin yaşam kalitesindeki rolü. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 23(2), 248-252.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Rekreasyon ile ilgili temel kavramları açıklar
ÖÇ02 Rekreasyon yönetimini oluşturan konuları tartışır
ÖÇ03 Rekreasyon yönetimi ile ilgili örnek olayları analiz eder
ÖÇ04 Rekreasyon yönetiminde planlama ve programlama yapar
ÖÇ05 Rekreatif etkinlik düzenler.
ÖÇ06 Rekreasyon liderliği yapar.
ÖÇ07 Rekreasyon bireysel, toplumsal, ekonomik faydalarını sıralar.
ÖÇ08 Rekreasyona katılımın fiziksel, zihinsel, psikolojik ve sosyal faydalarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı Yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Zaman, boş zaman ve rekreasyon Temel rekreatif kavramlarla ilgili makale okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Rekreasyonun bireysel ve toplumsal boyutu Rekreasyonun bireysel ve toplumsal önemini açıklayan makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Rekreasyon özelliklerinin sınıflandırılması, etkinlik elemanlarının incelenmesi Dünyada rekreatif faaliyetlerle ilgili videolar izleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Amaçlarına göre rekreasyonun sınıflandırılması Farklı amaçlarla yapılan rekreatif etkinliklere dair video izleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Örnek Olay, Anlatım
6 Rekreasyona duyulan ihtiyacın nedenleri Rekreasyon ihtiyacı ile ilgili kitap bölümleri ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Rekreasyon eğitimi ile genel eğitimin karşılaştırılması Rekreasyon eğitiminin önemi konulu makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Rekreasyon alanları Dünyadaki ünlü rekreasyon alanları ile ilgili videolar izleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım
10 Rekreasyon veTurizm Turizm rekreasyonu ile ilgili video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Rekreasyon yönetimi Rekreasyon yönetimi ile ilgili kitap bölümü ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
12 Rekreasyon etkinliklerinde liderlik Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Rekreasyon etkinliği düzenleme Rekreatif etkinlik videoları izleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 Birinci Grup Rekreasyon etkinliği düzenleme Rekreasyon planlama ve yönetimi konulu video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 İkinci Grup Rekreasyon etkinliği düzenleme STK'larda rekreatif etkinliklere dair video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 02:24