Genel Bilgi
Kod | ECS103 |
Ad | İletişim Becerileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Göksun DEMİREL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Anıl YİRÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri ve türlerinin önemini kavrar. İletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konularını açıklar.
Dersin İçeriği
İletişim ile İlgili Temel Kavramlar, İletişim Sürecinin Özellikleri, İletişim Türleri, İletişimde Engeller, İletişim ve Çatışma, Sözsüz İletişim, Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme, Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme-2, İkna Edici İletişim Taktikleri-1, İkna Edici İletişim Taktikleri-2, Kültürel Farklılıklar ve İletişim-1, Kültürel Farklılıklar ve İletişim-2, Tartışma ve Müzakere Teknikleri-1, Tartışma ve Müzakere Teknikleri-2
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Matthew McKay, Patrick Fanning, Martha Davis HYB YAYINLARI, İletişim Becerileri
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini bilir. |
ÖÇ03 | İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder. |
ÖÇ04 | Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular. |
ÖÇ05 | Tanık oldukları iletişim süreçlerini analiz edebilirler. |
ÖÇ06 | Etik ilkelere uygun davranır. |
ÖÇ07 | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ08 | Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahip olur. |
ÖÇ09 | Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişim ile İlgili Temel Kavramlar | Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İletişim Sürecinin Özellikler | Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İletişim Türler | Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | İletişimde Engeller | Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | İletişim ve Çatışma | Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Sözsüz İletişim | Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme | Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders Tekrarı Konu Tekrarı Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme-2 | Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İkna Edici İletişim Taktikleri-1 | Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | İkna Edici İletişim Teknikleri-2 | Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kültürel Farklılıklar ve İletişim-1 | Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Kültürel Farklılıklar ve İletişim-2 | Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tartışma ve Müzakere Teknikleri-1 | Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Tartışma ve Müzakere Teknikleri-2 | Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Tekrarı Konu Tekrarı Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Tekrarı Konu Tekrarı Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |