Genel Bilgi
Kod | ECF205 |
Ad | Fizyoloji II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | KÜBRA AKILLIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
KÜBRA AKILLIOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. ÖZGÜR GÜNAŞTI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. AYPER BOĞA PEKMEZEKMEK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. BESİM ÖZAYKAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. ÇİĞDEM ÖZDEMİR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. ŞEREF ERDOĞAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. KEREM TUNCAY ÖZGÜNEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, solunum sistemi, boşaltım sistemi, endokrin sistem, genitoüriner sistem ve sindirim sisteminin işleyişi ve görevleri ile ilgili temel düzeyde bilgi sağlamak.
Dersin İçeriği
Solunum sistemi, boşaltım sistemi, endokrin sistem, genitoüriner sistem ve sindirim sisteminin fizyolojisini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Guyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji
Notlar
Medikal Fizyoloji (Boron-Boulpaep)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bazal metabolizma, enerji dengesi, hemostaz gibi tüm vücut metabolizması ve işleyişi ile ilgili temel kavramları ifade edebilir. |
ÖÇ02 | Solunum sistemi fizyolojisini teorik olarak kavrayarak genel hatlarıyla aktarabilir. |
ÖÇ03 | Boşaltım sistemi organlarının fonksiyonlarını teorik olarak kavrayarak genel hatlarıyla ifade edebilir. |
ÖÇ04 | Sindirim kanalı fizyolojisini ve ilgili organların fonksiyonlarını teorik olarak kavrayarak genel hatlarıyla aktarabilir. |
ÖÇ05 | Endokrin bezlerin ve genital sistem organlarının fizyolojisini ve gebelik, menapoz gibi ilgili konuları teorik olarak kavrayarak genel hatlarıyla ifade edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gaz yasaları, solunum mekaniği, akciğer kapasiteleri | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akciğer dolaşımı, gazların taşınımı, solunum sisteminin diğer fonksiyonları | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Solunumun düzenlenmesi, egzersiz, hipoksi | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Böbrek fizyolojisi, renal filtrasyon, renal kan akımı, tübüler fonksiyon | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Konsantrasyon, dilüsyon, ozmolarite, minerallerin homeostazı, asit baz regülasyonu | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gastrointestinal kanal fizyolojisinde genel prensipler, motilite | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sekresyon, GIS hormonları | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sindirim ve emilim | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Enerji dengesi, bazal metabolizma, tüm vücut metabolizması | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hormonlar ve etki mekanizmaları, hipotalamus, hipofiz, termoregülasyon, yaşlanma | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Pankreas, kalsiyum metabolizması, tiroid hormonları, böbrek üstü bezi | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Erkek üreme sistemi | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dişi üreme sistemi, gebelik, menopoz, puberte, laktasyon | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Final | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |