Genel Bilgi
Kod | ECS232 |
Ad | Antimikrobiyaller |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Suna KIZILYILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Antimikrobiyallerin canlılardaki rolü ve faaliyet mekanizması ve antimikrobiyaller hakkında bilgi edinir. Bitki fenolleri, laktik asit bakterileri gibi antimikrobiyalların öğretilmesi, antimikrobiyal aktiviteyi etkileyen faktörler, antimikrobiyal aktivite değerlendirme metotları hakkında bilgi kazanır
Dersin İçeriği
Antimikrobiyallerin canlılardaki rolü ve faaliyet mekanizması, besin maddelerinde bulunan antimikrobiyallerin faktörleri, doğal antimikrobiyaller, bitki fenolleri, laktik asit bakterileri, organik asitler, bakteriyosinler, antimikrobiyal aktiviteyi etkileyen doğal ve çevresel faktörler, antimikrobiyal aktivite değerlendirme metotları, antibiyotik aktivite test değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Strohl, W. R. (2003). Antimicrobials. Microbial diversity and bioprospecting, 336-355.
Notlar
Purssell, E. (2020). Antimicrobials. Understanding pharmacology in nursing practice, 147-165.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antimikrobiyallerin rolü ve faaliyet mekanizmasını açıklar |
ÖÇ02 | Antimikrobiyal seçiminde göz önünde bulunacak faktörleri kavrar |
ÖÇ03 | Doğal antimikrobiyalleri açıklar |
ÖÇ04 | Bitki fenollerini tanır |
ÖÇ05 | Laktik asit bakterilerinin ürettiği organik asitleri, laktik asit bakterileri tarafından üretilen bakteriyosinler ve etki mekanizmasını açıklar |
ÖÇ06 | Minimum inhibisyon ve bakterisit konsantrasyon analizini yapar |
ÖÇ07 | Analiz sonuçlarının değerlendirilmesinde tecrübe kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antimikrobiyallere giriş | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Antibiyotikler | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Antibiyotikler (Hücre duvar sentezini inhibe edenler) | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Antibiyotikler (Sitoplazma ve protein sentezini inhibe edenler) | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Antibiyotikler (Nükleik asit sentezini inhibe edenler ve antimetabolit etki gösterenler) | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Antibiyotiklere direnç ve mekanizması | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Antifungal ajanlar giriş | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Antifungaller | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Antiviral ajanlar giriş | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Antiviral ajanlar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Doğal antimikrobiyaller | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bakteriyosinler | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Antimikrobiyal aktiviteler | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Antimikrobiyal aktivite değerlendirme metodları | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |