Genel Bilgi
Kod | ECF315 |
Ad | Farmasötik Teknoloji Laboratuvarı I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK (B Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sıvı dozaj şekillerinin formülasyon tasarımı ve pratik olarak hazırlanması konularında beceri kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Laboratuvarda çalışma prensipleri, ölçme, tartma, çözelti, emülsiyon, süspansiyon, formülasyon hazırlama, majistral reçete temelleri, sıvı dozaj formlarında yapılan kontroller
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Demirtürk E., Güven U.M., Çevikelli T., Onan D., Farmasötik Teknoloji I Laboratuvar Föyü, Çukurova Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları, Adana.
Notlar
Demirtürk E., Güven U.M., Çevikelli T., Onan D., Farmasötik Teknoloji I Laboratuvar Föyü, Çukurova Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları, Adana.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maddeleri sınıflandırarak, temel işlemler (öğütme, karıştırma, süzme, eleme vb.), tartım ve ölçüm becerilerini sahip olur. |
ÖÇ02 | Çözelti tipi dozaj şekillerinin formülasyonunu tasarlayıp, pratik olarak hazırlar. |
ÖÇ03 | Emülsiyon tipi dozaj şekillerinin formülasyonunu tasarlayıp, pratik olarak hazırlar. |
ÖÇ04 | Süspansiyon tipi dozaj şekillerinin formülasyonunu tasarlayıp, pratik olarak hazırlar. |
ÖÇ05 | Şurup formülasyonunu tasarlarlayıp pratik olarak hazırlar. |
ÖÇ06 | Süspansiyonlarda kalite kontrol çalışmalarını tasarlar. |
ÖÇ07 | Emülsiyonlarda kalite kontrol çalışmalarını tasarlar. |
ÖÇ08 | Reçetenin doz kontrollerini yapar. |
ÖÇ09 | Ağız Boşluğuna Uygulanan Preparatları tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Demostrasyon | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Anlatım |
2 | Tartım pratikleri | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
3 | Aromatik Su, İyotlu Preparatlar | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
4 | Limonatalar, Kollodyonlar | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
5 | Basit Şuruplar | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Şuruplar | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Ağız Boşluğuna Uygulanan Preparatlar | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının tekrarının yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Süspansiyonlar | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
10 | Süspansiyon Sistemler | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
11 | Süspansiyonlarda Kalite Kontrol | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
12 | Emülsiyonlar | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
13 | Emülsiyon Sistemler | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
14 | Emülsiyonlarda Kalite Kontrol | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
15 | Formülasyon Geliştirme | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarının yapılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarının yapılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |