ECF314 Farmasötik Teknoloji II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECF314
Ad Farmasötik Teknoloji II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yarı katı dozaj şekillerinin ve kozmetik ürünlerin formülasyonu, fonksiyonları ve kalite kontrolleri hakkında bilgilendirme amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Yarı katı ilaç taşıyıcı sistemler, supozituvar, ovül, radyofarmasötikler, kozmetik ürünler

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

1. Martin, A., Physical Pharmacy, Lea&Febiger, Philadelphia, London, 1993. 2. Aulton M., Pharmaceutics-The Science and Dosage Form design, Churchill Livingstone, 1987.

Notlar

1. Martin, A., Physical Pharmacy, Lea&Febiger, Philadelphia, London, 1993. 2. Aulton M., Pharmaceutics-The Science and Dosage Form design, Churchill Livingstone, 1987.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Deriye Uygulanan Dozaj Şekillerini bilir. Deriden absorpsiyon konusunu açıklar.
ÖÇ02 Yarı katı ilaç taşıyıcı sistemleri tasarlayabilir, formülasyon bileşenlerini listeler.
ÖÇ03 Yarı katı ilaç taşıyıcı sistemleri hazırlama yöntemlerini açıklar, kalite kontrol yöntemlerini açıklar.
ÖÇ04 Kozmetik ürün formülasyon bileşenlerini listeler, hazırlama yöntemlerini açıklar.
ÖÇ05 Kozmetik ürün formülasyonlarında kalite kontrol yöntemlerini açıklar.
ÖÇ06 Radyofarmasötiklerin farmasötik teknolojideki kullanımlarını değerlendirebilir, eczacılıktaki önemini açıklar.
ÖÇ07 İyi ilaç üretim işlemleri ve iyi laboratuvar uygulamaları bilir.
ÖÇ08 iyi laboratuvar uygulamaları bilir.
ÖÇ09 Süpozituvar ve ovül formülasyonlarını yapılandırabilir, formülasyon bileşenlerini listeler.
ÖÇ10 Süpozituvar ve ovül formülasyonlarını hazırlama yöntemlerini açıklar, kalite kontrol yöntemlerini açıklar.
ÖÇ11 Biyoyararlanım çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ12 Biyoeşdeğerlik çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ13 İlacın farmakokinetiği hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Deriye Uygulanan Dozaj Şekilleri, Deriden absorpsiyon ilgili konuda okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Merhem, Krem, Pat Formülasyonları ilgili konuda okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Merhem, Krem, Pat Kalite Kontrolleri ilgili konuda okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kozmetik Formülasyonlar ilgili konuda okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kozmetik Ürünlerde Kalite Kontrol ilgili konuda okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Radyafarmasötikler ilgili konuda okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 İyi ilaç üretim işlemleri (GMP) ve iyi laboratuvar uygulamaları (GLP) ilgili konuda okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Supozituvar Ovül Formülasyonu ilgili konuda okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Supozituvar Ovül Kalite Kontol ilgili konuda okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Transdermal Taşıyıcı Sistemler ilgili konuda okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Biyoyararlanım ilgili konuda okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Biyoeşdeğerlik ilgili konuda okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Farmakokinetikte dağılım metabolizma ve itrahla ilgili etkenler ilgili konuda okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Farmakokinetikte Kompartman Modelleri ilgili konuda okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 11:56