Genel Bilgi
Kod | ECF430 |
Ad | Klinik Eczacılık Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nursel SÜRMELİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Dr. Öğr. Üyesi Nursel SÜRMELİOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı hasta gruplarında ilaç kaynaklı sorunların tespit edilmesi ve yönetimin kavranması ile bireyselleştirilmiş ilaç tedavisinin değerlendirilmesi becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Farklı dahili branşlarda vaka örneklerinin eczacı bakış açısı ile tartışılması
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
WALKER, Roger. Clinical pharmacy and therapeutics E-Book. Elsevier Health Sciences, 2011.
Notlar
The Sanford Guide to Antimicrobial Therapy UpToDate® Kidney Disease Program Medscape
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hastanın sosyal, tıbbi ve ilaç öyküsünün değerlendirilmesi |
ÖÇ02 | Hastanın laboratuar verilerinin ve vital bulgularının değerlendirilmesi |
ÖÇ03 | Hastanın kullandığı ilaçların endikasyon, doz ve uygulama yolu uygunluğunu değerlendirerek farmasötik bakım planı oluşturulması |
ÖÇ04 | Hastanın kullandığı ilaçları yan etkileri ve etkileşimleri açısından değerlendirerek farmasötik bakım planı oluşturulması |
ÖÇ05 | Oluşturulan farmasötik plan dahilinde ilaç tedavisi ile ilgili önerilerini hasta/hasta yakını ve/veya ilgili sağlık personelleri ile paylaşılması |
ÖÇ06 | Hastanın ilaç tedavisinin etkililiğini ve güvenliliğini takip edilmesi |
ÖÇ07 | Hastanın tedavisine olan uyuncunu takip ederek, uyuncu artıracak gerekli önlemlerin alınabilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enfeksiyon Hastalıkları Olgusu | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
2 | Kritik Hastalarda Enfeksiyon Hastalıkları Olgusu | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Hipertansiyon Olgusu | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
4 | Özel hasta gruplarında hipertansiyon vakası | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
5 | Diyabet Olgusu | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
6 | Astım veya KOAH vakası | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
7 | Dislipidemi Olgusu | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kalp Yetmezliği Olgusu | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
10 | Peptik Ülser Olgusu | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Tartışma |
11 | Diyare/KOnstipasyon Olgusu | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
12 | Ağrı Olgusu | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
13 | Duygu Durum Bozukluğu Olgusu | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Tartışma |
14 | Gebe Olgusu | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
15 | Tiroid vakası | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
AKTS | 2 AKTS |