ECS402 Bilimsel Araştırma Projeleri ve Literatür Tarama

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS402
Ad Bilimsel Araştırma Projeleri ve Literatür Tarama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilimsel araştırmalar için literatür tarama, bilimsel bir literatürü değerlendirme ve bilimsel araştırma projesi hazırlama becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

bilimsel araştırma projesi hazırlama, literatür tarama, literatür değerlendirme

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

pubmed, sciencedirect, scopus, https://www.tubitak.gov.tr/tr/destek-programlari-basvuru-kilavuzu

Notlar

pubmed, sciencedirect, scopus, https://www.tubitak.gov.tr/tr/destek-programlari-basvuru-kilavuzu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel literatür taraması yapar.
ÖÇ02 Bilimsel bir literatürü değerlendirir.
ÖÇ03 Bilimsel literatür sunumu yapar.
ÖÇ04 Bilimsel araştırma projesinin bölümlerini açıklar.
ÖÇ05 Bilimsel araştırma projesi tasarlar ve planlar.
ÖÇ06 Bilimsel araştırma proje başvurusu hazırlar.
ÖÇ07 Bilimsel araştırma projesini sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimsel Araştırma Projesi and Araştırma Süreci Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Bilimsel Araştırma Projesinin Bölümleri Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Bilimsel Literatür Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Literatür tarama ve değerlendirme literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
5 Örnek literatür analizi Örnek literatür incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Literatür sunumları-1 Literatür örneklerini incelemek Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
7 Literatür sunumları-2 Literatür Örneklerini İncelemek Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Literatürü değerlendirme ve Sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Bilimsel Araştırmalarda Etik İlkeler Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
10 Özgün araştırma projesi hazırlama planlanması ve basamakları TÜBİTAK ve proje başvurularının araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Projenin özet, amaç, konu ve kapsamı bölümleri literatür çalışması ve örnek projelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma
12 Projenin literatür özeti, özgünlüğü, yaygın etkisi ile ilgili bölümleri literatür çalışması ve örnek projelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 Projenin materyal metod bölümünün hazırlanması literatür çalışması ve örnek projelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 Projenin maliyet analizi, bütçe kalemleri ve istenilen belgelerin hazırlanması örnek proje ve literatürlerin değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
15 proje sunumu literatür çalışması ve örnek projelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje başvurusu hazırlama ve sunma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje başvurusu hazırlama ve sunma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 12:12