ECS513 Yeni Etken Madde Geliştirilmesinde Kaynak Tarama ve Araştırma Teknikleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 9. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS513
Ad Yeni Etken Madde Geliştirilmesinde Kaynak Tarama ve Araştırma Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 9. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ÖZDEN TARI
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ÖZDEN TARI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bir araştırmanın yürütülmesinde bilimsel kaynakların taramasını ve değerlendirilmesini yapmasıdır.

Dersin İçeriği

Yeni ilaç geliştirme çalışmaları için kaynak tarama sistemleri; Science Direct, PubMed Central, ChemWeb, IPA (International Pharmaceutical Abstracts), Merck Index, USP, Chemical Abstract, SciFinder gibi uygulamaların kullanımı

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

H. Akgün, A. Balkan, A. A. Bilgin, Ü. Çalış ve ark. Farmasötik Kimya Kitabı, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2013. SC Gad (Ed.), Drug discovery handbook, John Wiley and Sons, Inc., 2005. An Introduction to Medicinal Chemistry, Gareth Thomas, Wiley.

Notlar

Online veri tabanları (Pubchem, SciDirect, CAS vs.)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Chemical Abstract, SciFinder kullanarak bilimsel araştırma tasarlar.
ÖÇ02 Science Direct, Pubmed gibi veri tabanlarından bilimsel bilgi edinir.
ÖÇ03 Merck Index, USP araştırmasını yapar.
ÖÇ04 Sunum yapma tekniklerini uygular.
ÖÇ05 Makale tarayarak değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Primer kaynakların araştırılması İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Primer kaynakların araştırılması-2 İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Chemical Abstract ve SciFinder kullanımı İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Sekonder kaynakların araştırılması İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Araştırma ile ilgili kaynakların tanıtılması İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Kütüphane ortamında kaynakların araştırılması İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Bilgisayar destekli kaynaklara ulaşma İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ders notlarının tekrarının yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Science Direct'ten örnek literatür araştırılması, değerlendirilmesi ve sunulması İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Science Direct'ten 2. örnek literatür araştırılması, değerlendirilmesi ve sunulması İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 PubMed ve ClinicalKey kullanımı İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Öğrenci makale sunumları-1 Veri tabanlarının taranması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Öğrenci makale sunumları-2 Veri tabanlarının taranması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Öğrenci makale sunumları-3 Veri tabanlarının taranması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Öğrenci makale sunumları-4 Veri tabanlarının taranması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının tekrarının yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının tekrarının yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 12:25