Genel Bilgi
Kod | ECS519 |
Ad | Geleneksel Halk İlacı Bitkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SERPİL DEMİRCİ KAYIRAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SERPİL DEMİRCİ KAYIRAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye'de geleneksel halk ilacı olarak kullanılan bitkileri tanıtmak
Dersin İçeriği
Adiantaceae-Chenopodiaceae Cistaceae-Cucurbitaceae Cupressaceae-Gramineae Guttiferae-Labiatae Lauraceae-Liliaceae Loranthaceae-Oleaceae Orchidaceae-Pinaceae Plantaginaceae-Punicaceae Ranunculaceae-Rosaceae Rubiaceae-Solanaceae Tiliaceae-Zygophyllaceae Hastalıklara ve tedavi edici etkilerine göre bitki grupları Hastalıklara ve tedavi edici etkilerine göre bitki grupları Sonuçlar ve tartışma
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Anadolu Halk İlaçları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiyede geleneksel halk ilacı olarak kullanılan bitkileri karakteristik morfolojik özellikleri ile tanır |
ÖÇ02 | Geleneksel halk ilacı olarak kullanılan bitkilerin ait olduğu familyalar ve Türkiyedeki yerli adları hakkından bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Bitkilerin halk ilacı olarak kullanılan kısımları bunların tedavide kullanılışları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Geleneksel ilaçların hazırlanma ve uygulanma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Etnobotanik araştırmalar ve geleneksel halk ilaçları hakkında genel bilgi edinir. |
ÖÇ06 | Halk sağaltmalarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etnobotanik araştırmalar ve geleneksel halk ilaçları hakkında genel bilgiler | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Türkiyede halk hekimliğinin tarihi | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Halk sağaltmaları | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Dioskoridesin Materia Medicası ve günümüzde Anadoluda halk hekimliği ile ilişkisi | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | 2Dioskoridesin Materia Medicası ve günümüzde Anadoluda halk hekimliği ile ilişkisi | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Türkiye'de halk ilacı olarak kullanılan bitkiler | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | 2Türkiye'de halk ilacı olarak kullanılan bitkiler | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Achillea millefoliıum-Cassia angustifolia-Asparagus acutifolius | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Curcuma longa-Gingko biloba-Pancratium maritimum | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hypericum perforatum-Peganum harmala | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Rosa canina-Salvia officinalis | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Silybum marianum-Taraxacum officinale | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tyhmus vulgaris-Viscum album | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Ecballium elaterium-Lauracerasus officinalis | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |