USOYL707 Okulda İnsan İlişkileri ve Etkili İletişim

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod USOYL707
Ad Okulda İnsan İlişkileri ve Etkili İletişim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL TÜMKAYA
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SONGÜL TÜMKAYA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kişilerarası iletişimin metodları ile iletişim modelini, iletişim unsurlarını ve özelliklerini, etkili dinleme ve geri bildirimi, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenleri öğretmek.

Dersin İçeriği

Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Demiray, Uğur(Editör) (2008), Etkili İletişim, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Ergin, Akif (2008). Eğitimde Etkili İletişim, 4. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık. Ergin, A. Ve Birol, C. (2005). Eğitimde İletişim, 3. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık. Tayfun, Recep (2007). Etkili İletişim ve Beden Dili. Ankara:Nobel Yayıncılık. Açıkgöz, Hacı, Mustafa (2012) Etkili İletişim. Elis Yayınları. Saygın, Oğuz (2007). İnsanları Tanıma Sanatı / Etkili İletişimin 6 Temel Yolu, Yakamoz Yayıncılık Aydın. Nurullah (2009). Etkili İletişim Stratejileri, Kum Saati Yayıncıları Adair, John (2003). Etkili İletişim, Babıali Kültür Yayıncılık.

Notlar

Makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsan ilişkileri ve İletişimin tanımını ve insan yaşamındaki fonksiyonlarını örneklerle açıklar
ÖÇ02 İletişim sürecini oluşturan öğeleri ve görevlerini açıklar.
ÖÇ03 Sözlü iletimde etkili konuşma ve dinleme tekniklerini açıklar
ÖÇ04 Sözsüz iletişim araçlarının fonksiyonlarını ve beden dilinin önemini açıklar
ÖÇ05 İş yaşamında yazılı iletişimin önemini açıklama ve yazışma türleri hakkında bilgi ve beceri kazanır
ÖÇ06 İletişim engellerini ve bunları aşma yollarını öğrenir
ÖÇ07 Organizasyonlardaki örgütsel iletişim yöntemlerini ve fonksiyonlarını tanıma becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İnsan ilişkileri ve İletişim kavramının tanımlanması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İnsan ilişkileri ile ilgili kuramlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 İletişim süreci ve İletişim sürecinde yer alan öğeler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Örgütsel iletişim Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Örgütsel Çatışmalar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Sözsüz İletişim I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Sözsüz İletişim II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Etkili iletişim kurma yolları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İletişim ve toplum Kitle İletişimi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 İletişimde çatışma ve önlenmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Öğrenci ile iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Öğretmen ile dikkat edilmesi gereken önemli hususlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Veli ile dikkat edilmesi gereken önemli hususlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 İletişim uygulamaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 12:31