USOYL706 Sınıf Yönetiminde Çağdaş Uygulamalar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod USOYL706
Ad Sınıf Yönetiminde Çağdaş Uygulamalar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUZAFFER SENCER ÖZSEZER


Dersin Amacı / Hedefi

Bu kurs öğrencilerin sınıf yönetimi modellerinin uygulanışını, sınıfta meydana gelen istenmeyen davranışlar ve bunlarla baş etmeye yönelik geliştirilen stratejiler hakkında bilgi sahibi olmasını amaçlar.

Dersin İçeriği

Kursun içeriği sınıf yönetimine ilişkin genel ve ayrıntılı bir bilgi verirken sınıf yönetimi teorileri ve bunların sınıfta nasıl uygulanacağını da öğretir. Öğrencilere istenmeyen davranışlar ve bunlarla baş etme yöntemlerini kazandırır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tauber, R. T. (2007) Classroom Management Sound Theory and Effective Practice. Praeger: USA, Wolfgang, C. H. (2001) Solving Discipline and Classroom Management Problems. Wiley Sons USA

Notlar

Sınıf yönetimi alanında ulaşılabilen Türkçe ve yabancı dilde yazılmış tüm kitaplar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları bilir
ÖÇ02 Sınıf içi iletişim ve etkileşimi bilir ve uygular
ÖÇ03 Farklı sınıf yönetimi modellerini ve bunların uygulamadaki farklarını anlar
ÖÇ04 Disiplinle ilgili farklı kuramları tanır ve bunların uygulamadaki sonuçları ile ilgili değerlendirmeler yapar
ÖÇ05 Sınıf içindeki disiplin yaklaşımını değerlendirir
ÖÇ06 Kendi ve diğer öğretmenlerin sınıflarındaki disiplin uygulamalarını gözlemler ve değerlendirir
ÖÇ07 Kendi disiplin modelini analiz eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sınıf yönetimimin amacı, boyutları, önemi ön hazırlığı yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Sınıf yönetimi modelleri Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Disiplin modellerine genel bakış Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma, bu modelleri analiz ederek bir bakış açısı kazanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Davranış değiştirme modeli Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Güvengen (Atılgan) Disiplin Modeli Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Pozitif Disiplin (F. Jones) Modeli Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Sosyal Disiplin (Dreikurs) Modeli Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Öğrenilen modellerle ilgili bir rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
9 Gerçeklik Terapisi (Glasser) Disiplin Modeli Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Thomas Gordan Etkili Öğretmen Modeli Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma
11 İncelenen disiplin modellerinin genel analizi İncelenen bütün disiplin modellerini analiz eden bir rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 İstenmeyen davranışlarla ilgili örnek olay incelemesi Sınıfta istenmeyen davranışları gözlemleme ve raporlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
13 İstenmeyen davranışlarla ilgili örnek olay incelemesi 2 Sınıfta istenmeyen davranışları gözlemleme ve raporlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
14 Öğretmenlik ile ilgili seçilmiş filmlerin analizleri ve disiplin modelleriyle ilişkileri Öğretmenlik ile ilgili seçilmiş filmlerin izleme ve disiplin modelleri ile ilgili raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Anlatım, Tartışma
15 Öğretmenlik ile ilgili seçilmiş filmlerin analizleri ve disiplin modelleriyle ilişkileri 2 Öğretmenlik ile ilgili seçilmiş filmlerin izleme ve disiplin modelleri ile ilgili raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yapılan bütün çalışmaların raporlarını hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yapılan bütün çalışmaların raporlarını hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 12:31