Genel Bilgi
Kod | USOYL718 |
Ad | Türkçe Öğretim Programı Geliştirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL KARABAY |
Dersin Amacı / Hedefi
Türkçe dersinde program geliştirme becerisini geliştirmek
Dersin İçeriği
Program geliştirme konusunda bilgi vermek ve çağdaş yaklaşımla Türkçe dersi programını geliştirme yöntem ve tekniklerini öğretmeyi kapsar
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Eğitimde Program Geliştirme Yazar: Kolektif Yayınevi: Çizgi Kitabevi
Notlar
Konu ile ilgili yazılmış bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkçe dersinin özelliklerini kavrar |
ÖÇ02 | Türkçe dersi programının içerik özelliklerini bilir ve uygular |
ÖÇ03 | Çağdaş yaklaşımlarla program geliştirme yöntem ve tekniklerini bilir |
ÖÇ04 | Program geliştirmenin dersin anlama ve anlatma becerisini geliştirmesi üzerindeki etkisini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Program nedir konusu anlatılır | Dersin ön hazırlığı yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Program hazırlanırken dikkat edilmesi gereken temel konular anlatılır | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Türkçe dersinin hedeflerinin neler olması gerektiği bilgisi verilir | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Belirlenen hedefler için izlenmesi gereken yol haritası üzerinde tartılışılır | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Türkçe dersinde hedeflenen sonuçlara ulaşılmasının diğer dersler ile ilişkisi üzerinde bilgi verilir | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Türkçe dersinde program oluşturulurken belirlenen kriterlerin neler olması gerektiği konusunda bilgi verilir | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Türkçe dersi için belirlenen hedef ile ulaşılan sonuç arasındaki programın içeriği konusunda bilgi verilir | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ders içinde işlenmiş konular öğrenilir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türkçe dersi programının taşıması gereken içerik özellikleri anlatılır | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
10 | Türkçe dersinde öğrenme ve öğretme sürecinde kullanılması gereken yöntem ve tekniklerin neler olması gerektiği konusunda bilgi verilir | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Ölçme değerlendirme konusunda bilgi verilir | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin neler olduğu konusunda uygulamalı anlatım yapılır | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
13 | Türkçe dersi programının oluşturulmasında öğrenim kademesi, öğrenim yerinin önemi anlatılır | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Program hazırlanırken beklenti ve ihtiyaçların neler olduğu konusunda yapılması gereken çalışmalar anlatılır | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Uygulanan Türkçe dersi programının anlama ve anlatma becerileri doğrultusunda nasıl hazırlanması gerektiğinin yol haritasının anlatılması | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde işlenmiş konular öğrenilir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde işlenmiş konular öğrenilir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |