Genel Bilgi
Kod | USOYL718 |
Ad | Türkçe Öğretim Programı Geliştirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL KARABAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin program geliştirme ile ilgili temel kavramları ve program geliştirmenin kuramsal temellerini açılayarak Türkçe Öğretim programı tasarısı hazırlamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Program geliştirme konusunda bilgi vermek ve çağdaş yaklaşımla Türkçe dersi programını geliştirme yöntem ve tekniklerini öğretmeyi kapsar
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Eğitimde Program Geliştirme Yazar: Kolektif Yayınevi: Çizgi Kitabevi
Notlar
Konu ile ilgili yazılmış bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, ilkeler, kuramlar ve modelleri açıklar. |
ÖÇ02 | Program geliştirmenin, tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerini açıklar. |
ÖÇ03 | Program tasarım modellerini örneklerini sunarak açıklar. |
ÖÇ04 | Türkçe öğretim programlarını programın temel felsefesini göz önüne alarak değerlendirir. |
ÖÇ05 | Türkçe dersi öğretim programındaki değişiklikleri takip etmeye önem verir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması ve tanışma | Ders izlencesinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Program geliştirmenin tarihi, felsefi, psikolojik, konu alanı, birey ve toplumsal temelleri | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Program tasarım yaklaşımları | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Program geliştirme modelleri | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Türkçe dersi öğretim programları | Türkçe Dersi öğretim programları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Türkçe dersi öğretim programlarında özel amaçlar | Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ders içinde işlenmiş konular öğrenilir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türkçe dersi öğretim programında içerik | Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Türkçe programında içerik | Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Türkçe dersi öğretim programında eğitim durumları | Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Türkçe dersi öğretim programında öğrenme öğretme süreci | Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
13 | Türkçe dersi öğretim programında ölçme değerlendirme | Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Türkçe programında ölçme değerlendirme | Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Alanda yapılmış çalışmaların değerlendirilmesi | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde işlenmiş konular öğrenilir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde işlenmiş konular öğrenilir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |