USOYL718 Türkçe Öğretim Programı Geliştirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod USOYL718
Ad Türkçe Öğretim Programı Geliştirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL KARABAY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin program geliştirme ile ilgili temel kavramları ve program geliştirmenin kuramsal temellerini açılayarak Türkçe Öğretim programı tasarısı hazırlamalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Program geliştirme konusunda bilgi vermek ve çağdaş yaklaşımla Türkçe dersi programını geliştirme yöntem ve tekniklerini öğretmeyi kapsar

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur

Kaynaklar

Eğitimde Program Geliştirme Yazar: Kolektif Yayınevi: Çizgi Kitabevi

Notlar

Konu ile ilgili yazılmış bilimsel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, ilkeler, kuramlar ve modelleri açıklar.
ÖÇ02 Program geliştirmenin, tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerini açıklar.
ÖÇ03 Program tasarım modellerini örneklerini sunarak açıklar.
ÖÇ04 Türkçe öğretim programlarını programın temel felsefesini göz önüne alarak değerlendirir.
ÖÇ05 Türkçe dersi öğretim programındaki değişiklikleri takip etmeye önem verir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtılması ve tanışma Ders izlencesinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Program geliştirmenin tarihi, felsefi, psikolojik, konu alanı, birey ve toplumsal temelleri Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Program tasarım yaklaşımları Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Program geliştirme modelleri Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
6 Türkçe dersi öğretim programları Türkçe Dersi öğretim programları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
7 Türkçe dersi öğretim programlarında özel amaçlar Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ders içinde işlenmiş konular öğrenilir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türkçe dersi öğretim programında içerik Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Türkçe programında içerik Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Türkçe dersi öğretim programında eğitim durumları Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Türkçe dersi öğretim programında öğrenme öğretme süreci Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
13 Türkçe dersi öğretim programında ölçme değerlendirme Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Türkçe programında ölçme değerlendirme Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Alanda yapılmış çalışmaların değerlendirilmesi Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem içinde işlenmiş konular öğrenilir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem içinde işlenmiş konular öğrenilir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 03:52